Zapraszamy na kolejną edycję China Expo Poland 2015
China Expo Poland 2014
![]() China Expo Poland to największa impreza targowa w Polsce w całości dedykowana współpracy biznesowej z Chinami. Jest doskonałą okazją do prezentacji chińskich firm i produktów, a także nawiązania bezpośrednich kontaktów handlowych pomiędzy producentami i eksporterami z Chin a przedsiębiorcami z Polski i Europy. Dynamiczny rynek chiński oferuje różnorodne możliwości rozwoju biznesu z chińskimi firmami nie tylko dla dużych, ale również małych i średnich przedsiębiorstw. Targi China Expo Poland to dodatkowo szansa zdobycia wiedzy i wskazówek o imporcie z Chin i eksporcie do Chin, prowadzenia efektywnej współpracy z Chińczykami i poznania chińskich partnerów bez konieczności dalekich podróży. Organizatorami China Expo Poland są Międzynarodowe Targi Polska i China Town Travel. ![]() Serdecznie zapraszamy wszystkich do odwiedzenia kolejnej - czwartej edycji targów China Expo Poland 2014 Zarejestruj się online już teraz Dla osób które zarejestrują się online wstęp na targi jest bezpłatny. Rejestracji można dokonać online. Zarejestrować można się także na miejscu w dniu targów, wypełniając krótki fromularz. GODZINY OTWARCIA: 4 września (czwartek) - 10:00 - 17:00 5 września (piątek) - 10:00 - 17:00 6 września (sobota) - 10:00 - 16:00 Wstęp na targi - BEZPŁATNY + katalog - po dokonaniu rejestracji Wstęp na targi bez rejestracji - 100zł/1 dzień Konferencja: E-commerce w Chinach. Chińskie portale zakupowe: zakupy online z Chin. Co to jest Taobao, Aliexpress, 1688, Tmall i inne. Jak kupować w chińskich portalach B2C i B2B. Co warto kupować w Chinach, aby sprzedać z zyskiem w Polsce? Piątek, 5 września 2014 11:40 – 12:40 China-expo.pl/content/program-konferencji ![]() Jak i czym dojechać do Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska przy ul. Marsa 56 w Warszawie?
![]() ![]() Relacja z sektora motoryzacyjnego Bogatą ofertę dla motoryzacji, w tym chińskie jednoślady i elektryczne samochody, a także różnorodne propozycje dla wyposażenia wnętrz prezentowało ponad 200 wystawców z Chin, którzy obecni byli na tegorocznej edycji Targów China Expo Poland. Impreza odbyła się w dniach 12-14 września w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Wydarzenie zainaugurowała uroczysta ceremonia, w której uczestniczyło wiele ważnych osobistości ze świata polityki, dyplomacji i biznesu. Przez trzy dni targów z ofertą chińskich firm zapoznało się ponad 5100 zwiedzających. Co więcej, dla uczestników przygotowano konferencje dotyczące różnych aspektów prowadzenia biznesu z Chińczykami. Największą popularnością cieszyły się spotkania dotyczące importu z Dalekiego Wschodu. Na miejscu czekało też wiele atrakcji nawiązujących do tradycji i kultury Orientu. Goście mogli obejrzeć efektowny taniec lwa, taniec z wachlarzami bojowymi, a także wziąć udział w różnorodnych warsztatach i konkursach. Uroczyste rozpoczęcie China Expo Poland rozpoczęły się od uroczystej ceremonii. Swoją obecnością otwarcie uświetnili Wang Wengang – radca polityczny Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Mao Wan Qing – prezes Chińskiej Rady Promocji Handlu Międzynarodowego miasta Taizhou oraz Tian Guofeng z Chińskiego Międzynarodowego Centrum Wymiany Technicznej i Ekonomicznej. Licznie przybyli również przedstawiciele polskiego świata polityki, dyplomacji i biznesu. Administrację rządową i parlament reprezentowali m.in. Roman Kaczor, poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej i przewodniczący Polsko-Chińskiej Grupy Parlamentarnej oraz Danuta Sojka-Andrzejewska, która przybyła na wydarzenie w imieniu wicepremiera, Ministra Gospodarki, Janusza Piechocińskiego – patrona honorowego Targów China Expo Poland. Ponadto, w ceremonii uczestniczyli ambasadorzy takich państw jak Korea, Pakistan, Rosja, Serbia, Słowenia i Tajlandia. Podczas uroczystego otwarcia miało miejsce ważne biznesowe wydarzenie. W obecności wszystkich gości zawarte zostało porozumienie o współpracy strategicznej między Chińską Radą Promocji Handlu Międzynarodowego miasta Taizhou a MT Polska. Ma ono na celu promowanie współpracy gospodarczej i handlowej między Polską a Chinami, a także zapewnienie przedsiębiorcom z tych krajów korzystnych warunków do rozwoju za granicą. Ceremonię zakończył widowiskowy taniec lwa, który jest nieodłącznym elementem wielowiekowej tradycji Chin. Bogata oferta z wielu branż Wśród wielu wystawców z Chin na China Expo Poland 2013 najliczniej zaprezentowali się przedsiębiorcy z sektora motoryzacyjnego. Na stoiskach pojawiły się części do samochodów osobowych i dostawczych, rozmaite akcesoria do pojazdów, a nawet skutery i auta elektryczne. – To bardzo dobre wydarzenie. Przyszło sporo zwiedzających. My osiągnęliśmy swój cel, bo odbyliśmy naprawdę dużo rozmów z przedsiębiorcami i przez te dni zyskaliśmy wielu potencjalnych klientów. Nasza firma produkuje auta elektryczne o marce ZD. To samochód, który nie emituje spalin, jest cichy i przyjazny środowisku – powiedział przedstawiciel firmy Xin Da Yang Group. W ofercie targów pojawiły się też propozycje z zakresu wyposażenia wnętrz jak choćby elementy oświetlenia, elektroniki, akcesoria łazienkowe czy dekoracje. – Jesteśmy po raz pierwszy w Polsce. Podczas targów odbyliśmy rozmowy biznesowe i mieliśmy zapytania o ofertę – przyznał George Owen z firmy Taizhou Defeier Sanitary Ware, która na China Expo Poland prezentowała produkty sanitarne. Ponadto na targach nie zabrakło sektora biznesu polsko-chińskiego, w ramach którego swoje usługi prezentowały firmy związane z dalekowschodnim rynkiem. Praktyczna wiedza o biznesie Targom China Expo Poland 2013 towarzyszył szereg ciekawych konferencji poświęconych różnorodnym aspektom polsko-chińskiego biznesu. Eksperci przybliżyli gościom między innymi takie zagadnienia jak wymiana towarowa na linii Polska-Chiny, transport dóbr, różnice kulturowe pomiędzy krajami czy zasady rozliczenia płatności w yuanie. Największym powodzeniem cieszyły się spotkania związane ze sprowadzaniem produktów z Chin, w tym konferencja „Import z Chin: jak to robić i czy wciąż warto”, prowadzona przez Leszka Ślazyka – twórcę portalu chiny24.com. - Zainteresowanie kolejną już edycją China Expo Poland bardzo nas cieszy. Pokazuje, że zarówno Polakom jak i Chińczykom cały czas zależy na zacieśnianiu współpracy gospodarczej pomiędzy naszymi krajami. Potwierdzeniem jest też porozumienie zawarte na targach – wyjaśnił Bartosz Sosnowski, prezes zarządu MT Polska, która wspólnie z China Town Travel organizuje China Expo Poland. – Co ważne, Polaków interesuje nie tylko sama oferta chińskich wystawców. Chcą też wiedzieć, jak z sukcesem z nimi współpracować. Zorganizowane na targach konferencje okazały się strzałem w dziesiątkę - dodał Bartosz Sosnowski. Dalekowschodnie atrakcje China Expo Poland to nie tylko wydarzenie wspierające przedsiębiorczość, ale także doskonała okazja do bliższego poznania kultury Chin. Goście tegorocznej edycji imprezy mieli okazję wziąć udział w serii spotkań na temat chińskiej medycyny naturalnej, gdzie mogli usłyszeć między innymi o Li Ching Yunie - dalekowschodnim zielarzu, który przeżył w zdrowiu ponad 250 lat. Przedstawiono również zagadnienia z zakresu chińskiej astrologii i historii kaligrafii. Dla zainteresowanych wystrojem wnętrz zorganizowano spotkania dotyczące tradycyjnego wyposażenia dalekowschodniego domu, a także urządzenia nowoczesnego mieszkania z orientalnymi akcentami. Ponadto przygotowano pokazy i warsztaty wschodnich sztuk walki oraz degustacje chińskiej kuchni. Nie zabrakło konkursów dla zwiedzających. Dla amatorów fotografii przygotowano konkurs, w którym zgłaszane były zdjęcia w dwóch kategoriach - motyw chiński wpleciony w polską rzeczywistość oraz motyw polski wpleciony w chińską rzeczywistość. We współpracy z fińskimi liniami lotniczymi Finnair zorganizowano z kolei specjalny konkurs „Poleć z FINNAIR do Chin”, którego zwycięzca został nagrodzony biletem lotniczym do Państwa Środka. Patroni i partnerzy Patronaty honorowe nad III edycją China Expo Poland objęli: Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Ministerstwo Gospodarki, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Związek Banków Polskich, Polski Związek Motorowy, Stowarzyszenie Eksporterów Polskich i Krajowa Izba Gospodarcza. Partnerem strategicznym wydarzenia były linie lotnicze Finnair, merytorycznym - Polska Izba Motoryzacji, a sponsorem – firma Klucz Mobile. ![]() Specjalnie pod kątem gości z Chin oraz zwiedzających zainteresowanych współpracą z Chinami przygotowujemy SEKTOR USŁUG DLA BIZNESU POLSKO-CHIŃSKIEGO, do którego zapraszamy firmy oferujące:
Kulisy współpracy biznesowej z Chińczykami![]() Co importować z Chin w najbliższych latach? Jak skutecznie eksportować towary do Państwa Środka? W jaki sposób zweryfikować kontrahenta w Chinach? To tylko niektóre zagadnienia, które zostaną poruszone w ramach prelekcji organizowanych dla polskich przedsiębiorców na IV Targach China Expo Poland. Trzy dni będą okazją, aby uzyskać wiele praktycznych informacji z zakresu handlu na linii Polska-Chiny. Będzie je można wykorzystać w celu nawiązania bezpośrednich kontaktów z dalekowschodnimi przedstawicielami firm, którzy przyjadą w dniach 4-6 września br. do Warszawy w poszukiwaniu partnerów biznesowych. - Polskich przedsiębiorców interesuje współpraca z chińskimi firmami zarówno w obszarze importu, jak i eksportu towarów. Jednak przy tej okazji rodzi się wiele pytań i wątpliwości odnośnie sposobu rozpoczęcia i sprawnego prowadzenia dwustronnych relacji biznesowych. Nasze targi są miejscem, które pozwala na bezpośrednie spotkanie się przedsiębiorców z Polski i Chin oraz prowadzenie swobodnych rozmów. Co więcej towarzyszący wydarzeniu cykl prelekcji i warsztatów przygotowanych przez ekspertów dostarczy praktycznych wskazówek, jak efektywnie taką współpracę zacząć i z sukcesem ją kontynuować - podkreśla Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, organizatora targów China Expo Poland. Import, eksport i inwestycje Pierwszy dzień targów poświęcony zostanie zagadnieniom eksportu i inwestycji. Prelegenci postarają się odpowiedzieć na pytanie: jak osiągnąć sukces w eksporcie do Chin? Poza tym zaprezentowane zostaną możliwości przyciągania inwestorów z tego kraju w kontekście specjalnych stref ekonomicznych. Nie zabraknie również rozważań o tym, czy Chiny są szansą czy zagrożeniem dla rozwoju gospodarki światowej, w tym Polski. Z kolei drugiego dnia China Expo Poland odbędzie się cykl prelekcji pod hasłem importu. Tym razem uczestnicy dowiedzą się, jak z sukcesem sprowadzać towary z Państwa Środka, jak sprawdzić kontrahenta w Chinach oraz co sprowadzać z Dalekiego Wschodu w najbliższych latach. Omówione zostaną także kwestie różnic kulturowych w negocjacjach z partnerem chińskim oraz elementy bezpiecznego handlu. Uczestnicy będą mogli również zgłębić temat wyboru przewoźnika i specyfiki transportu towarów zarówno z Chin, jak i do tego kraju. Ponadto poruszone zostaną sprawy skutecznego prowadzenia rozliczeń i bezpieczeństwa płatności z dalekowschodnim kontrahentem. Ostatni dzień targów będzie natomiast okazją by dzięki lektorom poznać zwroty w języku chińskim ułatwiające pierwsze kontakty biznesowe. Trzydniowej imprezie będą także towarzyszyły konkursy i atrakcje przybliżające zwiedzającym tradycję Państwa Środka. Oferty wprost z Chin Podczas Targów China Expo Poland wystawiać się będą producenci i eksporterzy z różnych regionów Chin. Zaprezentują najnowsze produkty z wielu branż, w tym wyposażenie wnętrz i gospodarstwa domowego, oświetlenie, elektronikę oraz tekstylia. China Expo Poland kierowane są do importerów, eksporterów, inwestorów, producentów, hurtowników i wszystkich osób zainteresowanych rynkiem chińskim i rozpoczęciem biznesu z Chinami. Wsparcie dla polsko-chińskiego biznesu Z myślą o zagranicznych wystawcach, ale także osobach zainteresowanych współpracą z dalekowschodnimi kontrahentami przygotowywany jest sektor usług dla biznesu polsko-chińskiego. Mogą w nim zaprezentować się firmy oferujące usługi prawne i konsultingowe, finansowe, spedycyjne, logistyczne, telekomunikacyjne czy też banki lub szkoły językowe. Jest to również miejsce dla podmiotów dystrybuujących wyroby skórzane, biżuterię, bursztyny i inne kamienie szlachetne, czyli przedmiotów lubianych i poszukiwanych przez Chińczyków. Sponsorem China Expo Poland jest firma Lycamobile, a tegorocznym oficjalnym przewoźnikiem targów zostały Polskie Linie Lotnicze LOT. Wydarzenie odbędzie się w Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie W tym samym czasie i miejscu, 4-6 września br., organizowane będą również premierowe międzynarodowe targi wyposażenia wnętrz Warsaw Home Expo. Obie imprezy dostarczą wielu pomysłów i ciekawych rozwiązań w zakresie aranżacji oraz dekoracji mieszkań, domów czy biur. Więcej na temat targów China Expo Poland można znaleźć na www.chinaexpo.pl. Organizatorzy China EXPO Poland 2014 Międzynarodowe Targi Polska to operator jednego z najnowocześniejszych obiektów wystawienniczo-eventowych w Polsce - Centrum Targowo-Kongresowego MT Polska - zlokalizowanego przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Obiekt ten jest w pełni dostosowany do organizacji targów, zjazdów, konferencji i eventów (w tym bankietów, koncertów czy zawodów sportowych). Zajmuje łącznie 15 200 mkw., z czego 10 000 mkw. stanowi funkcjonalna i klimatyzowana hala wystawiennicza, 4 000 mkw. teren zewnętrzny, zaś 1 200 mkw. nowoczesne zaplecze konferencyjno-biurowe. Międzynarodowe Targi Polska jest też organizatorem wielu dużych i ważnych biznesowo imprez targowych, w tym China Expo Poland poświęconych współpracy handlowej z Chinami, Targów Agroturystyka, Regionalia i Dziedzictwo. Pol-Chin Consulting to firma w sposób kompleksowy dostarczająca usługi dla biznesu polsko-chińskiego. Jest organizatorem wielu cyklicznych imprez, np. corocznych „Obchodów Chińskiego Nowego Roku” organizowanych wspólnie z Ministerstwem Kultury ChRL oraz Ambasadą ChRL w Polsce, konferencji oraz targów - m.in. China Expo Poland, Auto Expo Parts&Service i Warsaw Home Expo. Ponadto zapewnia obsługę turystyczną chińskich delegacji przyjeżdżających do Europy oraz polskich misji handlowo-targowych do Chin. W ofercie firmy jest też konsulting dla przedsiębiorców zainteresowanych biznesem polsko-chińskim, działalność edukacyjna w zakresie nauczania języka chińskiego (placówka – Chińska Szkoła w Warszawie), działalność wydawnicza (m.in. poprzez portal informacyjny www.plchinese.com), a także usługi cateringowe (sieć restauracji China Town). Na ponad 300 stoiskach zaprezentują się firmy podczas IV Targów China Expo Poland. Do Warszawy tym samym przyjedzie wielu przedsiębiorców prosto z Chin w poszukiwaniu nowych partnerów biznesowych. Importerom, hurtownikom czy producentom przedstawią szeroki wybór produktów z Państwa Środka w tym propozycje z zakresu wyposażenia wnętrz i gospodarstwa domowego, narzędzia, oświetlenie, tekstylia, a także odzież. Wydarzenie odbędzie się w dniach 4-6 września w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. - Polscy przedsiębiorcy stale rozglądają się za możliwościami rozwoju biznesu poza granicami kraju. Chiny to rynek wzbudzający duże zainteresowanie. Jednocześnie wiele osób nie wie, jak rozpocząć i prowadzić z sukcesem współpracę z firmami z Państwa Środka. Targi China Expo Poland to doskonałe miejsce, by bezpośrednio porozmawiać z chińskimi przedsiębiorcami, poznać warunki handlowe, a nawet podpisać pierwsze umowy. Wystawcy jak co roku zaprezentują bogaty wybór produktów, a towarzyszące targom spotkania merytoryczne udzielą cennych informacji, jak je sprowadzać do Polski, a także jak eksportować swoje towary do Chin – zaznacza Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, organizatora Targów China Expo Poland. Dobre bo chińskie Targi China Expo Poland umożliwią przegląd ofert produktowych firm z różnych branż. Wśród chińskich propozycji dla gospodarstw domowych w tym wyposażenia wnętrz znajdą się m.in artykuły sanitarne, armatura, szafki łazienkowe, mozaika, ceramiczne dekoracje, pościel, kuchenne akcesoria czy zegary i stacje pogodowe. Nie zabraknie też produktów dla ogrodu jak chociażby narzędzi, kosiarek do żywopłotów, glebogryzarek, słonecznego oświetlenia, a także pomp wodnych. Wystawcy zaprezentują również różnorodne narzędzia dla majsterkowiczów, w tym spawarki, piły łańcuchowe, generatory, kompresory, przyrządy tokarskie, śruby do kół, piasty czy nakrętki. Osoby zainteresowane oświetleniem znajdą na targach np. lampy energooszczędne, halogenowe, świetlówki, panele słoneczne lub przełączniki. Będzie można również zapoznać się z propozycjami różnorodnych tkanin, koronek oraz obuwia i odzieży dla kobiet, mężczyzn i dzieci. Do Warszawy przyjadą także chińskie firmy handlujące akcesoriami, biżuterią oraz produktami dla zwierząt i artykułami papierniczymi. Z kolei z myślą o gościach z Dalekiego Wschodu przygotowano sektor biznesu polsko-chińskiego. Zaprezentują się tam m.in. szkoły językowe, PLL LOT, LYCA Mobile, organizacje i firmy wspierające współpracę między polskimi i chińskimi firmami. Ponadto wydarzeniu będzie towarzyszył dział poświęcony aranżacji własnego lokum: Zdrowe Życie Zdrowy Dom - Warsaw Home Expo. Konferencje i atrakcje Uczestnicy Targów China Expo Poland poza ofertami wystawców będą mieli również do dyspozycji ciekawy program merytoryczny poświęcony istotnym zagadnieniom z obszaru handlu między Polską a Chinami. Będzie można dowiedzieć się m.in. jak osiągnąć sukces w eksporcie do Chin, jak bezpiecznie importować z Chin, jak sprawdzić kontrahenta w Chinach, a także rozmawiać i robić biznes z Azjatami. - Na przestrzeni lat obserwujemy wzrost liczby polskich importerów i jest to zdecydowanie dobra wiadomość. Oznacza bowiem, że rodzime firmy otwierają się na rynki azjatyckie, w tym na dobrze już poznany rynek chiński. To też zasługa chińskich producentów, którzy dostrzegają wymagania europejskich konsumentów i potrafią sprostać rosnącym oczekiwaniom. Decyzje zakupowe polskich importerów nie dają się łatwo prognozować, determinowane są bowiem przez trendy konsumenckie, opłacalność produkcji oraz samego importu. Dla przykładu w ubiegłym roku sprowadzaliśmy bardzo dużo artykułów spożywczych oraz z branży budowlanej. W tym roku zdecydowanie więcej sprzętu medycznego i rozmaitych maszyn, niejednokrotnie bardzo zaawansowanych technologicznie. Niezmiennie sprowadzamy zabawki i akcesoria dziecięce. W poprzednich latach obserwowaliśmy też duże zainteresowanie tekstyliami i funeraliami – zaznacza Piotr Burzyński z firmy Importuj z Nami, pośredniczącej w imporcie z Chin, który poprowadzi spotkanie zatytułowane „Niezbędnik importera - jak bezpiecznie importować”. Ponadto, na zwiedzających China Expo Poland czeka wiele atrakcji i konkursów przybliżających Polakom dalekowschodnią kulturę, w tym pokaz chińskich sztuk walki, gry na bębnach czy sztuki kaligrafii. Więcej informacji na temat China Expo Poland znajduje się na www.chinaexpo.pl. Na stronie prowadzona jest również rejestracja online dla zwiedzających i na poszczególne konferencje. Wartość polskiego eksportu do Chin w I połowie 2014 roku wyniosła blisko 1,5 mld dol. co oznacza 37% wzrost w porównaniu do analogicznego okresu 2013 roku – wynika z danych China Customs Statistics. Jednak na tle państw Unii Europejskiej Polska zajmuje dopiero 13. miejsce pod względem wartości eksportowanych towarów do Chin. Czego oczekują Chińczycy? Co możemy zaoferować chińskim konsumentom? Jak osiągnąć sukces w eksporcie do Chin? To kwestie, które zostaną poruszone podczas prelekcji organizowanych dla polskich przedsiębiorców na IV Targach China Expo Poland. Wydarzenie odbędzie się w Warszawie w dniach 4-6 września br. - Jak pokazują chińskie statystyki polski import z Chin w pierwszej połowie 2014 roku wyniósł ponad 6,5 mld dol ., co oznacza że nadal znacznie więcej towarów sprowadzamy niż wysyłamy do Państwa Środka. Obecnie Polska nie jest w czołówce państw Unii eksportujących towary do Chin. Jednak nad rozwojem handlu z Chińczykami na pewno warto intensywnie pracować, zwłaszcza biorąc pod uwagę zawirowania za naszą wschodnią granicą i związane z tym utrudnienia gospodarcze. Polscy przedsiębiorcy coraz bardziej są zainteresowani dalekowschodnimi rynkami, dlatego też postanowiliśmy w ramach China Expo Poland zorganizować cykl spotkań merytorycznych z ekspertami, którzy pomogą lepiej poznać zasady współpracy z chińskimi partnerami - podkreśla Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, organizatora Targów China Expo Poland. Handel z Chińczykami Na China Expo Poland będzie można wziąć udział w spotkaniu zatytułowanym „Chiny jako rynek dla eksporterów – potencjał chińskiego rynku”. W trakcie tej prelekcji poruszone będą zagadnienia dotyczące budowania własnej marki jako marki ekskluzywnej, specyfiki funkcjonowania przedsiębiorstwa zagranicznego w Chinach, a także możliwości rozwoju w kontekście Państwa Środka. Prelegenci postarają się również odpowiedzieć na pytanie - czego oczekują Chińczycy i co możemy zaoferować chińskim konsumentom? - Chiny będące globalną fabryką postrzegane są jako miejsce całkowicie nasycone towarami wszelkiego rodzaju. Prawda zaś jest taka, że rynek ten posiada niezliczone nisze, wciąż czekające na odkrycie. Chiny to ogromny kraj z największą populacją na świecie. Zaspokojenie potrzeb takiej liczby ludzi okazuje się w praktyce niemożliwe. Chińczycy wręcz pragną towarów zagranicznych. Stąd w Chinach Ludowych rosnąca gwałtownie krzywa importu - zaznacza Leszek Ślazyk, z portalu chiny24.com, który poprowadzi na China Expo Poland jedno ze spotkań dotyczące eksportu towarów do Chin. Z kolei „Jak osiągnąć sukces w eksporcie do Chin? Różnice kulturowe w negocjacjach z partnerem chińskim” – to temat kolejnego spotkania skupionego wokół kwestii eksportu. Omówi go Bartosz Ziółek, prezes Amber Foods International z siedzibą w Hongkongu. Spółka pod jego nadzorem powołała pierwszego polskiego operatora sieci restauracji typu premium w Chinach. Ponadto o tym, jak sprawdzić kontrahenta w Chinach opowie Jacek Koziaczy, prezes Creditreform Polska. Podczas trzech dni Targów China Expo Poland nie zabraknie również tematów z zakresu importu, w tym konferencji poruszających aspekty prawne czy logistyczne. Jedno ze spotkań zatytułowane „E-commerce w Chinach. Chińskie portale zakupowe: zakupy online z Chin” wyjaśni chociażby co to jest Taobao, Aliexpress, 1688 czy Tmall. Prowadzący je Marcin Nowak z RynekChinski.pl podpowie, jak kupować w chińskich portalach B2C i B2B, a także co warto nabywać w Chinach, aby sprzedać z zyskiem w Polsce. Chiński biznes w Polsce Spotkania merytoryczne to tylko część Targów China Expo Poland dedykowanych importerom, eksporterom, inwestorom, producentom, hurtownikom, jak i wszystkim osobom zainteresowanym rynkiem chińskim. W pierwszym tygodniu września do Centrum MT Polska Warszawie przyjedzie bowiem wielu przedsiębiorców z różnych regionów Państwa Środka. Wystawcy zaprezentują liczne produkty z różnych branż, w tym wyposażenie wnętrz i gospodarstwa domowego, oświetlenie, elektronikę oraz tekstylia. Nie zabraknie również sektora usług dla biznesu polsko-chińskiego. Równolegle do Targów China Expo Poland, w Centrum MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie odbędą się pierwsze targi wyposażenia wnętrz Warsaw Home Expo. Dla zwiedzających będzie to okazja, by skorzystać z oferty wystawców dwóch imprez. Więcej na temat China Expo Poland można znaleźć na www.chinaexpo.pl. Na stronie znajduje się również rejestracja online dla zwiedzających i na poszczególne konferencje. Produkty i usługi prosto z Chin, konferencje poświęcone dwustronnej współpracy, a także szereg dalekowschodnich atrakcji – to wszystko czeka na uczestników IV Targów China Expo Poland, które startują w czwartek, 4 września br. Do Centrum MT Polska w Warszawie z tej okazji przyjadą przedsiębiorcy z Państwa Środka w poszukiwaniu wśród polskich firm partnerów do biznesu. Na ponad 300 stoiskach prezentować będą zwiedzającym rozmaite propozycje, w tym wyposażenie gospodarstwa domowego, narzędzia, oświetlenie, a także tekstylia czy odzież. Wstęp na wydarzenie jest bezpłatny po dokonaniu rejestracji. - Od pierwszej edycji China Expo Poland mamy okazję obserwować, jak dobrze rozwija się współpraca na linii Polska-Chiny. Co istotne, dalekowschodni partnerzy wciąż widzą duży potencjał w handlu z naszym krajem i z chęcią przyjeżdżają do Warszawy z nowymi pomysłami na biznes. Nasze targi pełnią więc funkcję platformy pozwalającej skutecznie nawiązać bezpośrednie kontakty z tymi przedsiębiorcami. Zwłaszcza że podczas merytorycznych prelekcji można zasięgnąć praktycznych wskazówek, które pomagają zrozumieć chiński rynek – mówi Bartosz Sosnowski, prezes firmy Międzynarodowe Targi Polska, organizatora Targów China Expo Poland. Chiński wachlarz produktów Na China Expo Poland przyjadą producenci i eksporterzy z różnych regionów Państwa Środka. Przez trzy dni targów będą przedstawiać polskim przedsiębiorcom najbardziej aktualne oferty z wielu branż i zachęcać ich do interesów. Na stoiskach pojawią się m.in. produkty z kategorii wyposażenia wnętrz, w tym armatura, szafki łazienkowe, ceramiczne dekoracje czy kuchenne akcesoria i zegary. Nie zabraknie też propozycji oświetlenia - różnego rodzaju lamp, paneli słonecznych i przełączników. Oferta obejmie propozycje dla ogrodów, rozmaite narzędzia dla majsterkowiczów, a także tkaniny, odzież i obuwie dla kobiet, mężczyzn oraz dzieci. Przygotowany zostanie też sektor usług dla polsko-chińskiego biznesu, w skład którego wejdą firmy związane z dalekowschodnim rynkiem. W tym roku po raz pierwszy imprezie towarzyszyć będzie dział poświęcony aranżacji własnego mieszkania: Zdrowe Życie Zdrowy Dom – Warsaw Home Expo. Wiedza o biznesie Oprócz części wystawienniczej na China Expo Poland składa się rozbudowany program eksperckich konferencji. Na miejscu będzie można zasięgnąć porad dotyczących prowadzenia biznesu z chińskimi kontrahentami czy nawet uzyskać pomoc w znalezieniu partnera w Państwie Środka. W tym roku zaplanowano prelekcje poświęcone m.in. skutecznemu eksportowi i importowi, finansowaniu współpracy z Chinami czy specyfice transportu z i do tego kraju. Kultura Orientu Trzy dni targów stwarzają okazję, by bez konieczności dalekich podróży poznać kulturę i tradycje Chin. Na zwiedzających czekać będą liczne atrakcje m.in. pokazy Tai Chi, dalekowschodnich sztuk walki, gry na bębnach i kaligrafii, a także pokazy magii w wykonaniu polskiego Copperfielda. Będzie też okazja, by dowiedzieć się więcej o sekretach tradycyjnej medycyny chińskiej na stoisku firmy Beijing Tong Ren Tang, założonej 345 lat temu przez nadwornego cesarskiego lekarza Yue Xianyang w Pekinie. Zaplanowano też konkursy, w jednym z nich do wygrania jest bilet lotniczy do Pekinu. Ponadto, po raz pierwszy w Polsce w ramach imprezy zorganizowany zostanie Polsko-Chiński Turniej GO, czyli starochińskiej gry planszowej, uznawanej za połączenie nauki, sportu i sztuki. Będzie on jednocześnie pełnił rolę eliminacji do tegorocznej Ligi Mistrzostw Polski w tej grze. Jak wziąć udział? China Expo Poland organizowane są w nowoczesnym Centrum Targowo-Kongresowym MT Polska przy ul. Marsa 56c w Warszawie. Na miejsce można dojechać samochodem – przy obiekcie znajduje się 1500 miejsc parkingowych oraz stały postój taksówek. Skorzystać można też z komunikacji miejskiej - w sąsiedztwie kursuje 11 linii autobusowych z różnych punktów stolicy, SKM – linia S1 relacji Pruszków – Otwock oraz pociągi Kolei Mazowieckich ze Śródmieścia i Dworca Wschodniego. Targi można zwiedzać w czwartek i piątek, tj. 4-5 września, w godzinach 10-17, a także w sobotę, 6 września, od 10 do 16. Wszystkich zwiedzających China Expo Poland obowiązuje rejestracja. Można jej dokonać na miejscu podczas imprezy. Prestiżowe patronaty Patronami honorowymi IV Targów China Expo Poland są Ambasada Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Związek Banków Polskich, Stowarzyszenie Eksporterów Polskich, a także Krajowa Izba Gospodarcza. Sponsorem wydarzenia jest firma Lyca Mobile, a oficjalnym przewoźnikiem Polskie Linie Lotnicze – LOT. Więcej informacji na temat China Expo Poland znajduje się na www.chinaexpo.pl. CZWARTA EDYCJA CHINA EXPO POLAND 2014 JUŻ ZA NAMI
Produkty prosto z Chin, w tym narzędzia, oświetlenie, tkaniny, odzież czy wyposażenie gospodarstwa domowego, obejrzało ponad 4000 zwiedzających na IV Targach China Expo Poland, gdzie na ponad 300 stoiskach zaprezentowały się firmy z Państwa Środka. Dużą popularnością wśród uczestników cieszyły się również spotkania merytoryczne towarzyszące targom odnośnie relacji biznesowych na linii Polska-Chiny. Przez trzy dni wzięło w nich udział ponad 700 osób. Największe zainteresowanie wzbudzały tematy związane ze sprawdzaniem kontrahenta w Chinach, e-commerce czy transportem towarów. China Expo Poland już po raz czwarty zapewniły również wiele atrakcji związanych z kulturą i tradycją Chin. Uroczyste otwarcie Targi China Expo Poland 2014 zainaugurowała uroczysta ceremonia. Wzięli w niej udział znakomici goście ze strony chińskiej jak: Xu Jian – ambasador Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Liu Lijuan – radca ekonomiczno-handlowy Ambasady Chińskiej Republiki Ludowej w Polsce, Jin Zhiwei – prezes Chińskiej Rady Promocji Handlu Międzynarodowego miasta Taizhou, Tian Guofeng – przedstawiciel Chińskiego Międzynarodowego Centrum Wymiany Technicznej i Ekonomicznej. Do MT Polska przybyli także przedstawiciele polskiej sceny politycznej, dyplomacji i biznesu. Administrację państwową i parlament reprezentowali m.in. Olgierd Dziekoński – sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Tomasz Jędrzejczak – sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, Roman Kaczor, poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej i przewodniczący Polsko-Chińskiej Grupy Parlamentarnej, Małgorzata Sekuła-Szmajdzińska - poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej, Stanisław Leśniewski – radca generalny departamentu promocji i współpracy dwustronnej w Ministerstwie Gospodarki oraz Jerzy Więcław – naczelnik wydziału Azji Północno-Wschodniej departamentu Azji i Pacyfiku w Ministerstwie Spraw Zagranicznych. Ponadto, w ceremonii uczestniczyli przedstawiciele instytucji, które objęły patronat nad targami w tym Sławomir Majman – prezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Mieczysław Groszek – wiceprezes Związku Banków Polskich, a także Jerzy Drożdż – dyrektor biura współpracy z zagranicą w Krajowej Izbie Gospodarczej. Nie zabrakło również byłych ambasadorów Polski w Chinach – Zdzisława Góralczyka i Krzysztofa Szumskiego. Ceremonię zakończyło wspólne przecięcie wstęgi, oficjalnie otwierające IV edycję targów. Dalekowschodnie oferty Na China Expo Poland przyjechali przedsiębiorcy z różnych regionów Państwa Środka, by znaleźć wśród Polaków partnerów do wspólnych interesów. - Wiele polskich firm szuka możliwości handlowych z Chińczykami. Nie zawsze jest to możliwe tylko za pomocą internetu. Targi takie jak te są dużą szansą dla chińskim i polskich przedsiębiorców, by się spotkać i zaprezentować produkty, których polski rynek potrzebuje, jak chociażby nasze artykuły związane z systemami ogrzewania. (…) To dobrze, że klienci mogą tu przyjść, zobaczyć je na własne oczy i przekonać się o ich jakości– powiedział Ahmed Abd Elhamed z firmy YUHUAN YIKANG BRASSWARE INDUSTRIAL. Na stoiskach tegorocznych wystawców można było znaleźć m.in. narzędzia, propozycje dla ogrodu, artykuły papiernicze, produkty z kategorii wyposażenia wnętrz, w tym armaturę, szafki łazienkowe, ceramiczne dekoracje czy kuchenne akcesoria. - Dowiedziałem się o targach od mojego kolegi, który był w Polsce już cztery razy. Polska daje nam możliwość dotarcia do krajów Europy Wschodniej. (…) Podczas targów mieliśmy już kilka rozmów biznesowych z osobami, które są zainteresowane naszymi deskami do krojenia – zaznaczył Bob przedstawiciel Ningbo Winishine. W ofercie chińskich przedsiębiorców nie zabrakło też oświetlenia - różnego rodzaju żarówek, paneli słonecznych i przełączników. Można było również zapoznać się z propozycjami firm sprzedających tkaniny, odzież i obuwie dla kobiet, mężczyzn oraz dzieci. Przygotowany został też sektor usług dla polsko-chińskiego biznesu, w którym można było uzyskać informacje o usługach szkół językowych, dowiedzieć się o połączeniach lotniczych czy telefonicznych. W tym roku imprezie towarzyszył także dział poświęcony aranżacji własnego mieszkania: Zdrowe Życie Zdrowy Dom – Warsaw Home Expo. Prezentowano tam chociażby meble i akcesoria wyprodukowane w Indiach. - Tegoroczne Targi China Expo Poland, podobnie jak poprzednie edycje, umożliwiały nawiązywanie bezpośrednich kontaktów biznesowych z firmami z różnych branż. Była to okazja, by przekonać się, jak prowadzi się rozmowy z przedsiębiorcami z Państwa Środka, a także zorientować się w ich aktualnej ofercie. Polacy również z chęcią sięgali po doświadczenia i rady ekspertów z zakresu eksportu i importu towarów, stąd sporą frekwencją cieszyły się spotkania merytoryczne zawarte w naszym programie – podkreślił Bartosz Sosnowski, prezes MT Polska, organizatora Targów China Expo Poland. Pożądana wiedza o Chinach Rozbudowany program eksperckich konferencji zgromadził łącznie ponad 700 uczestników. Pierwszego dnia szczególnie zainteresował zwiedzających temat „Chiny: szansa czy zagrożenie dla rozwoju gospodarki światowej w tym Polski”. Wiele osób chciało również dowiedzieć się, jak osiągnąć sukces w imporcie z Chin? Najwięcej jednak słuchaczy pojawiło się drugiego dnia targów. Popularnością cieszyły się zwłaszcza tematy: e-commerce, sprawdzania kontrahenta w Chinach, specyfiki transportu towarów i niezbędnika importera. Poza tym na wyróżnienie zasługuje sobotnia prezentacja „Podsumowanie i perspektywy polsko-chińskiego biznesu. Na czym i jak robić biznes z Chinami?”, która również zaciekawiła wiele osób. Bliżej Chin Trzy dni targów zapewniły również atrakcje przybliżające kulturę i tradycje Chin m.in. pokazy Tai Chi, dalekowschodnich sztuk walki, parzenia herbaty i kaligrafii. Pozytywnych emocji dostarczyły także pokazy magii w wykonaniu polskiego Copperfielda. Można było również dowiedzieć się więcej o sekretach tradycyjnej medycyny chińskiej na stoisku firmy Beijing Tong Ren Tang, założonej 345 lat temu przez nadwornego cesarskiego lekarza Yue Xianyang w Pekinie. Z kolei zwycięzcakonkursu „Odkryj najpiękniejsze miejsce w Chinach” dzięki temu, że w sposób interesujący opisał zakazane miasto w Pekinie, wygrał bilet lotniczy do stolicy Chin. Po raz pierwszy w Polsce w ramach targów zorganizowano również Polsko-Chiński Turniej GO, czyli starochińskiej gry planszowej, uznawanej za połączenie nauki, sportu i sztuki. Pełnił on równocześnie rolę eliminacji do tegorocznej Ligi Mistrzostw Polski w tej grze. |
![]() ![]() ![]() ![]() Torby i torebki ![]() Akcesoria elektroniczne
![]() Obuwie i modne dodatki
![]() Maszyny i urządzenia
![]() Oświetlenie LED
![]() Systemy alarmowe
![]() Lampy i oświetlenie
![]() Modna odzież
![]() Akcesoria meblowe
![]() Elektronika użytkowa
![]() Rajstopy i bielizna
![]() Wyposażenie fitness
![]() Akcesoria samochodowe
![]() Produkty do domu i ogrodu
![]() Sport i wypoczynek
![]() Zegary i zegarki
|
Nasza prezentacja na Targach China EXPO 2014

RynekChinski.pl
POBIERZ
E-commerce w Chinach. Chińskie portale zakupowe: zakupy online z Chin. Co to jest Taobao, Aliexpress, 1688, Tmall i inne. Jak kupować w chińskich portalach B2C i B2B. Co warto kupować w Chinach, aby sprzedać z zyskiem w Polsce.