Rynek chiński
  • Strona główna
    • Rynek Chiński Blog
    • Aktualności
  • Aliexpress
    • Aliexpress od A do Z >
      • Jak płacić za zakupy Aliexpress
    • Aliexpress.com >
      • Festiwal zakupów Aliexpress 2015
      • Singles Day Shopping Festival 2014
      • Kupuj na Aliexpress.com
      • Zakupy online na Aliexpress.com
      • Promocje Aliexpress
      • Kupony rabatowe Aliexpress
    • Aliexpress odzież damska >
      • Aliexpress Sukienki
      • Aliexpress torebki
    • Aliexpress elektronika >
      • Aliexpress telefony
      • Aliexpress Xiaomi
    • Aliexpress dom i ogród
    • Aliexpress narzędzia >
      • Aliexpress narzędzia Deko
    • Aliexpress odkurzacze >
      • Aliexpress odkurzacz robot
    • Aliexpress zabawki
  • Import z Chin
    • Co warto importować z Chin
    • Inspekcje w Chinach >
      • V Trust Inspekcje w Chinach
    • Odprawa celna
    • Katalogi produktowe
    • Kupuj w Chinach
    • Co warto sprowadzać z Chin >
      • Systemy alarmowe >
        • Wolf Guard
      • Wyposażenie taktyczne >
        • Leison
      • Ekrany LED >
        • Absen
      • Maszyny z Chin >
        • Etpack
        • Owijarki do palet z Chin
        • Wiązarki z Chin
        • Zaklejarki z Chin
        • Zgrzewarki z Chin
        • Kartoniarki z Chin
        • Maszyny pakujące z Chin
        • Wózki magazynowe z Chin
      • Wyposażenie sklepów i marketów >
        • Koszyki sklepowe
        • Wózkie sklepowe
        • Haki ścienne
      • Drony
      • Taśmy klejące
      • Ręczniki
      • Rękawice lateksowe
      • Powerbanki >
        • Artykuły BHP
      • Akcesoria meblowe
      • Elektronika z Chin >
        • Smartfony, fablety i tablety
      • Zabawki
    • Chińscy producenci
    • Odzież z Chin >
      • Odzież damska
      • Odzież męska
      • Bielizna >
        • Bielizna z Chin
      • Skarpety i rajstopy >
        • Rajstopy i legginsy
      • Obuwie
      • Markowe obuwie z Chin >
        • Jiesi
      • Tekstylia
      • Hurtownia chińska >
        • Przedstawicielstwo
    • Zakupy hurtowe z Chin
    • Markowe produkty z Chin >
      • 100 Chińskich Marek Odzieżowych
    • Co warto kupować w Chinach
  • Eksport do Chin
    • Katalog polskich eksporterów
    • Kupcy
    • Rynek spożywczy w Chinach
    • Polski eksporter
    • Marketing eksportowy >
      • Promocja eksportu
      • Pozycjonowanie
      • Mobilna wersja strony www
      • Marketing w Chinach
      • Darmowy kreator stron www
    • Kupcy z Chin
    • Internacjonalizacja firm >
      • Umiędzynarodowienie
    • Doradztwo eksportowe
    • Wejście na rynek chiński >
      • Plan rozwoju eksportu
    • Finansowanie projektów eksportowych
    • Polskie produkty w Chinach >
      • Produkty mleczarskie >
        • Mleko
        • Jogurty
        • Sery
        • Serwatka
      • Produkty śniadaniowe
      • Akcesoria łazienkowe
      • Podłogi drewniane
      • Produkty mięsne
      • Produkty cukiernicze >
        • Słodycze
        • Czekolada
        • Produkty piekarnicze
      • Owoce i warzywa >
        • Owoce
        • Warzywa
      • Żywność ekologiczna
      • Produkty runa leśnego
      • Miód
      • Alkohole >
        • Wódka
        • Piwo
        • Cydr
        • Miód pitny
        • Wino
      • Napoje energetyczne
      • Meble
      • Bursztyn
      • Kosmetyki
      • Eksport usług
      • Co eksportować do Chin
    • Sprzedawaj online w Chinach
    • Sprzedawaj w Chinach i Hong Kongu
    • Przedstawicielstwo w Chinach
    • Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Szanghaju
    • Eksport do Chin krok po kroku
    • Chiny Handel
  • E-handel
    • Zakupy online na Aliexpress.com
    • Bongor Luss
    • Alibaba Group >
      • Alibaba.com >
        • Sprzedawaj na Alibaba.com
        • Sprzedawaj na Alibaba.com jako Gold Supplier
        • Kupuj na Alibaba.com
      • Taobao.com >
        • Taobao
      • Tmall.com >
        • Sprzedawaj na Tmall.com
        • Tmall
      • 1688.com >
        • 1688
      • Alipay.com
      • Jack Ma
      • Grupa Alibaba
    • Chiński e-handel >
      • Global Sources
      • Made in China
      • Global Market
      • Sprzedawaj online w Chinach
      • Rynek domen
      • Hity sprzedaży
      • Festiwal zakupów
      • Informacje e-commerce
  • TSL
    • Śledzenie przesyłki z Chin >
      • Śledzenie przesyłki Aliexpress
    • Baza firm TSL >
      • Agencje celne
      • Transport lotniczy
      • Transport morski
      • Transport kolejowy
      • Transport drogowy
    • Odprawa celna >
      • Należności celno podatkowe
      • Certyfikat pochodzenia
      • List przewozowy
      • Faktura handlowa
      • Taryfy celne
      • Incoterms
    • E-logistyka >
      • Kurier z Chin
      • Paczka z Chin do 2 kg
      • Szybkie przesyłki pocztowe z Chin
      • Przesyłki pocztowe z Chin do 2 tygodni
      • Przesyłki pocztowe z Chin najtaniej
      • Paczka z Chin o wadze pół kilograma
    • Transport i logistyka
  • Targi
    • China Homelife Show 2017 >
      • China Homelife Show 2016
      • China Homelife Show 2015
    • Targi w Chinach 2017
    • Targi w Chinach 2016 >
      • Targi w Chinach 2015
    • Targi chińskie
    • Export Products Trade Fair of Shandong China and Poland
    • Imprezy targowe w Chinach >
      • Targi China International Consumer Goods Fair (CICGF) 2015
      • Targi China International Agrochemical & Crop Protection Exhibition 2015
      • Targi Bauma China 2014
      • Targi FruVeg Expo Shanghai 2014
      • Targi Spożywcze FHC CHINA 2014
      • Targi w Kantonie >
        • Targi w Kantonie 2016
        • Targi w Kantonie 2015
        • Targi w Kantonie 2014
        • Targi w Kantonie Jesień 2014
    • Targi w Hong Kongu 2017
    • Targi w Hong Kongu 2016 >
      • Targi w Hong Kongu 2015
      • Imprezy targowe w Hong Kongu
    • Imprezy targowe >
      • Targi zabawek >
        • Education and Fun 2015
        • Targi dziecięce
      • Warsaw Expo >
        • Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack
      • China Expo Poland >
        • China Expo Poland 2014
        • China Expo Poland 2015
      • Międzynarodowe Targi Turystyczne
      • Targi Mody Ptak EXPO 2014
      • Interior Made in China 2014 Targi Kielce
    • Misje handlowe
    • Katalog targowy
  • Chiny
    • Chiny Biznes >
      • WPHI w Szanghaju
      • Tłumacz języka chińskiego >
        • Tłumacze i tłumaczenie
        • Nauka języka chińskiego
        • Nauka języka chińskiego online
        • Szkoła Chińska w Warszawie
      • Doradztwo, szkolenia, konferencje >
        • Frieske Spark
        • Krasowski Wang
        • Forum >
          • I Forum Regionalne Polska Chiny
          • II Forum Regionalne Polska Chiny
          • Forum Regionalne Polska Chiny
        • Konferencja Polsko Chińska Rada Biznesu
        • Warsaw-Beijing Forum
        • Mój Start Up: Import z Chin
        • Chińska etykieta
        • Doradztwo i konsulting >
          • ConnectAsia
          • Managing The Dragon by Jack Perkowski
          • JFP Holdings Beijing
        • Prawo chińskie
        • Szkolenia i konferencje >
          • Invest in China 2014 Warszawa
        • Rejestracja firmy w Chinach
        • Pomysł na biznes z Chinami
      • Chiny Finanse >
        • Kursy walut
        • Tanie przelewy do Chin
        • Wymiana walut online
        • Rachunek Escrow
        • Ubezpieczenia eksportowe
        • Akredytywa
        • Forfaiting
        • Finansowanie >
          • Finansowanie projektów
          • Internacjonalizacja
          • Wsparcie internacjonalizacji
          • Dotacje eksportowe
          • Plan rozwoju eksportu
          • Środki na rozwój i promocję polskiego eksportu
          • Dofinansowanie misji
          • Dofinansowanie targów
          • Finansowanie udziału w targach
        • Finansowanie zakupów importowych
        • Prefinansowanie eksportu
        • Bank of China
        • ICBC
        • UnionPay
        • FinanceAsia
        • AsianInvestor
        • Fundusze azjatyckie
      • Gospodarka >
        • Chińskie firmy >
          • Haier
          • Huawei
          • ZTE
          • BYD
          • Lenovo
          • Xiaomi
          • Minmetals
          • Liugong
          • Tsingtao
      • Polskie firmy w Chinach
      • Chiny Biznes Wiadomości >
        • Rynki24.pl Archiwum >
          • Przewodnik po rynkach – Chiny
          • Biznes w Chinach
        • Chińskie Radio Międzynarodowe >
          • Chińskie Radio Międzynarodowe Blog
        • Chiny to lubię
        • GoChina
      • Polacy w Chinach
      • Chińczycy w Polsce
      • Polsko Chińska Izba Handlowa
    • Prowincje i miasta >
      • Zhejiang >
        • Yiwu Market
        • Yiwu
        • Hangzhou
      • Guangdong >
        • Kanton i okolice
        • Guangzhou
        • Shenzhen Fabryka świata
      • Szanghaj
      • Hunan
      • Pekin
      • Fujian >
        • Xiamen
      • Jiangsu
      • Specjalne Strefy Ekonomiczne (SSE) w Chinach >
        • Gdzie ulokować swój biznes w Chinach
    • Turystyka >
      • Bilety lotnicze
      • Biura podróży >
        • ACC Travel
      • Polskie placówki w Chinach
    • Życie codzienne >
      • Horoskop chiński
      • Księga przemian
      • Chiński Nowy Rok
      • Technologia
      • Kuchnia
  • Hong Kong
    • Biznes w Hong Kongu
    • HKTDC
    • Invest Hong Kong
    • Hong Kong Trader HKTDC
    • Hong Kong Informacje
    • Hong Kong w roku Świni


Twój Przedstawiciel na targach w Chinach i Hong Kongu

Picture
Udział w targach w Chinach i Hong Kongu jest znakomitą okazją do prezentacji oferty produktowej dla potencjalnych odbiorców w Chinach ale i na całego świata.

W Chinach i Hong Kongu każdego roku odbywa się kilkanaście tysięcy imprez targowych.

Na każde targi przychodzi kilkadziesiąt tysięcy potencjalnych kupców z Chin i często także spoza Chin.

Targi to doskonała okazja do budowania i wzmacniania kontaktów z aktualnymi i nowymi partnerami, poznania nowych trendów, produktów, konkurentów.
Targi, a także czas po targach to możliwość bezpośrednich spotkań i rozmów z potencjalnymi partnerami, z jednej i drugiej strony, z  wystawcami i zwiedzającymi.

Zapraszamy do udziału w targach branżowych organizowanych w Chinach i Hong Kongu.

Targi branżowe w Chinach i Hong Kongu ze względu na specyfikę rynku chińskiego to najskuteczniejszy sposób nawiązywania kontaktów handlowych z chińskimi odbiorcami, ale także z potencjalnymi partnerami z całego świata.

Oferujemy Państwu kompleksową obsługę na targach:
  • wskazanie imprez targowych w Państwa branży odbywających się w Chinach, Hong Kongu i innych 
  • rezerwację, wykupienie i przygotowanie odpowiedniego stoiska
  • przygotowanie materiałów promocyjnych w języku chińskim
  • opiekę przed, w trakcie i po targach
  • znalezienia potencjalnych kontrahentów na targach i poza,
  • wsparcie w zakresie negocjacji handlowych podczas targów i po targach, 
  • inne usługi na życzenie klienta

Prezentacja Państwa oferty produktowej na targach bez osobistego udziału


Dla firm, które chcą zaprezentować swoją ofertę produktową na targach bez osobistego udziału, oferujemy możliwość prezentacji Państwa produktów na naszych stoiskach ( indywidualnych lub multibrandowych ).

Prezentacja produktów na naszych stoiskach jest znacznie tańszą formą prezentacji Państwa produktów w stosunku do kosztów osobistego udziału w targach zagranicznych.

Oferujemy kompleksową prezentację Państwa produktów na targach na naszym stoisku:
  • przygotowanie materiałów promocyjnych w języku chińskim
  • prezentacje produktów przez chińskich pracowników ( w jęz. chińskim i angielskim )
  • znalezienia potencjalnych kontrahentów na targach i poza,
  • inne usługi na życzenie klienta

Teraz Państwa firma nie musi wysyłać delegacji na wybrane imprezy targowe. Będziemy reprezentować Państwa interesy na wybranych imprezach targowych.

Zapraszamy do współpracy: CTS Suifeng


WPHI Szanghaj

Picture
Kolejne działania promujące artykuły spożywcze w Delcie Rzeki Jangcy

Informacja GoChina
.gov.pl

W ramach podejmowanych działań związanych z promocją artykułów spożywczych w ChRL, WPHI Szanghaj planuje jeszcze w tym roku organizację wystąpień / stoisk na następujących imprezach, których profil obejmuje ofertę artykułów konsumpcyjnych/ żywności.

Prosimy zainteresowanych rynkiem chińskim eksporterów o przekazywanie ofert na swoje produkty. W większości z poniższych imprez już potwierdziliśmy udział (organizację stoiska - pkt 1, 2, 3,4)

Poniżej spis imprez:

  1. Międzynarodowe Targi Artykułów Konsumpcyjnych EXPO w Nankinie / prowincja Jiangsu)
    Miejsce: Nankin / stolica prowincji Jiangsu
    Tematyka: różnorodne produkty spożywcze (przetworzone)
    Termin: 19.09 – 21.09.2014 r.
    Szersza informacja na www.shanghai.trade.gov.pl „Kalendarium Wydarzeń”

  2. Shanghai Imports Expo
    Tematyka: różnorodne produkty spożywcze (przetworzone)
    Miejsce: Szanghaj
    Termin: 24.09 – 29.09.2014 r.
    Tematyka: różnorodne produkty spożywcze (przetworzone)
    Szersza informacja w załączonej ulotce.

  3. IX Międzynarodowe Targi Przemysłu Rekreacyjnego i Wypoczynku
    Miejsce: Hangzhou /stolica prowincji Zhejiang
    Termin: 10.10 – 13.10.2014 r.
    Tematyka: produkty spożywcze używane np. w turystyce i wypoczynku (soki, chrupki, słodycze)
    Szersza informacja na www.shanghai.trade.gov.pl Kalendarium Wydarzeń

  4. Targi Artykułów Spożywczych FHC China
    Miejsce: Szanghaj
    Termin: 12.11 – 14.11.2014 r.
    Tematyka: generalna oferta produktów spożywczych (półprodukty, jak i żywność gotowa)
    Szersza informacja: na: www.shanghai.trade.gov.pl Kalendarium Wydarzeń

    Uwaga: to najpoważniejsza co do ilości uczestników/gości, jak i zakresu oferty impreza targowa w branży artykułów spożywczych w drugiej połowie roku.

  5. Shanghai China International Food Exposition.
    Miejsce: Szanghaj
    Termin: 14.11 – 17.11.2014 r.
    Tematyka: różnorodne produkty spożywcze (przetworzone)
    Szersza informacja na: www.sifecn.com, jak i w załączonej ulotce.

  6. Shanghai International Fruit and Vegetables Forum
    Miejsce: Szanghaj
    Termin: 20.11 – 22.11.2014
    Tematyka: owoce i warzywa świeże i mrożone, przetwory owocowo-warzywne
    Szersza informacja w poniższej ulotce.


Oferty/pytania ws. szczegółów prosimy kierować na: www.shanghai.trade.gov.pl.

W przypadku decyzji o przyjeździe na targi Placówka służy pomocą w organizacji spotkań z potencjalnymi importerami w branży artykułów spożywczych.

Poniżej bliższe informacje o wybranych targach.

Zamieszczamy także zdjęcia z zeszłorocznej edycji targów FHC China 2013, w ramach których zaprezentowało się szereg polskich firm, a Placówka organizowała stoisko.

Zachęcamy do lektury i zainteresowania się rynkiem chińskim.

Do pobrania:

  • China-Shanghai International Food Exposition (English Version) (pdf, 5.33 Mb)
  • Shanghai Imports Expo (pdf, 704.33 kb)
  • 2014FruvegForumShanghai_EN (pdf, 679.49 kb)
  • SIFECN (pdf, 7.08 Mb)
  • 2013FESPostShowReportEN (pdf, 1.28 Mb)

Targi Interior Made in China 2014

Obraz
Przed nami kolejna edycja targów INTERIOR MADE IN CHINA, które od 19 do 21 września 2014 odbędą się na terenie Targów Kielce. Wystawa jest doskonałą szansą na nawiązanie współpracy z chińskimi przedsiębiorcami, ale także poszerzenia swojej wiedzy np. na temat warunków importu i eksportu towarów do Chin. 


Targi w Kantonie Jesień 2014

Obraz
Targi Kantońskie, oficjalna nazwa: Chińskie Targi Importowo-Eksportowe (China Import and Export Fair,  廣交會, 广交会, Guǎng Jiāo Huì), odbywają się od 1957 w Kantonie dwa razy do roku, wiosną i jesienią. Są to największe targi w Chinach. Zachowując swoją tradycję targi są wszechstronnym i wielofunkcyjnym wydarzeniem o znaczeniu międzynarodowym. Organizowane są przez Chińskie Centrum Handlu Zagranicznego (China Foreign Trade Centre), pod auspicjami Ministerstwa Handlu oraz władz prowincji.

Targi w Kantonie Jesień 2014




Invest In China 2014

Picture
Celem konferencji Invest In China 2014 jest poszerzenie horyzontów biznesowych polskich przedsiębiorców oraz zaznajomienie polskich inwestorów z możliwościami współpracy, inwestycji i lokowania kapitału na rynkach Chińskich.


Targi China EXPO Poland

Obraz
China Expo Poland to największa impreza targowa w Polsce w całości dedykowana współpracy biznesowej z Chinami.

Targi China EXPO Poland


Targi Mody Ptak EXPO

Obraz
Międzynarodowe Targi Mody PTAK EXPO.
W targach uczestniczyć będzie ponad 3 000 wystawców, producentów, importerów i dystrybutorów odzieży, obuwia i akcesoriów z całego świata. Będą to zatem największe, odbywając się dwa razy w roku w cyklu jesień/zima oraz wiosna/lato, targi mody w Europie. Premiery kolekcji, które odbędą się na tych targach rozpoczną sezon, a tym samym zainaugurują również sprzedaż nowego asortymentu.

Targi Ptak EXPO


Targi i wystawy w Chinach 2015

Picture
_



Kompleksowa obsługa wizyt handlowych w Kantonie ( Guangzhou ).

Zapraszamy do współpracy wszystkich zainteresowanych obsługą podczas imprez targowych, misji handlowych i wizyt w fabrykach w Kantonie ( Guangzhou ) w Chinach.

Najbliższe Targi Kantońskie Wiosna 2014


Lista imprez targowych w Kantonie ( Guangzhou ) 2014

Lista imprez targowych w Chinach 2014 roku - EventsEye


Lista imprez targowych w Chinach 2014 roku - BizTradeShows



Imprezy targowe w Hong Kongu 2015

Obraz
Lista imprez targowych w Hong Kongu 2014 roku - EventsEye

Lista imprez targowych w Hong Kongu 2014 roku - BizTradeShows






Imprezy targowe w Hong Kongu 2014 organizowane przez HKTDC

6 - 9 kwiecień 2014 HKTDC Hong Kong International Lighting Fair 2014 (Spring Edition)
13 - 16 kwiecień 2014 HKTDC Hong Kong Electronics Fair (Spring Edition) 2014
13 - 16 kwiecień 2014 HKTDC International ICT Expo 2014
20 - 23 kwiecień 2014 HKTDC Hong Kong Houseware Fair 2014
20 - 23 kwiecień 2014 HKTDC Hong Kong International Home Textiles and Furnishings Fair 2014
27 - 30 kwiecień 2014 HK Int'l Printing & Packaging Fair 2014
27 - 30 kwiecień 2014 HKTDC Hong Kong Gifts & Premium Fair 2014
7 - 9 maj 2014 HKTDC Hong Kong International Medical Devices and Supplies Fair 2014
13 - 16 październik 2014 electronicAsia 2014
13 - 16 październik 2014 HKTDC Hong Kong Electronics Fair (Autumn Edition) 2014
27 - 30 październik 2014 HKTDC Hong Kong International Lighting Fair 2014 (Autumn Edition)
29 październik - 1 listopad 2014 Eco Expo Asia 2014
5 - 7 listopad 2014 HKTDC Hong Kong Optical Fair 2014
6 - 8 listopad 2014 HKTDC Hong Kong International Wine & Spirits Fair 2014



Protokół i zwyczaje biznesowe w Chinach.

Picture
___ Protokół i zwyczaje biznesowe w Chinach – pierwsza lekcja przed spotkaniem

Zwykło się nazywać Chiny śpiącym gigantem. Teraz, będąc jednym z najszybciej rozwijających się krajów świata, ten gigant się budzi. Minęło 29 lat odkąd Chiny zaczęły reformować swoją gospodarkę i otwierać się na zewnątrz. W tym czasie przekształciły się z biednego i zacofanego kraju w pretendenta do miana mocarstwa. 

Chińczycy wierzą, że ich zwyczaje są jedynymi właściwymi i wszyscy powinni się do nich stosować. Oczywiście zasady zachowania nie są już wymuszane przez feudalne stosunki i ich znaczenie zmalało, jednak wciąż pozostaje niezwykle istotne.

Mieszkańcy Zachodu dokonują transakcji, które, jeżeli przeprowadzone z sukcesem, doprowadzają do powstania związku. Dla Chińczyków wygląda to inaczej. Wierzą oni, że partnerzy powinni najpierw zbudować więź, która, jeżeli okaże się trwała, będzie kontynuowana komercyjną transakcją. W Chinach interesy z obcokrajowcami są wynikiem uważnego kultywowania relacji, dzięki którym powstaje zaufania między partnerami.

Chińczycy są dumni ze swojej kultury, przez co można ich łatwo urazić. Najlepiej nie wspominać o Tajwanie, Tybecie lub dyskusji o przestrzeganiu praw człowieka w ich kraju.

Wiele polskich firm prowadzi interesy z Chińczykami, jednak części się to nie udaje ze względu na brak znajomości etykiety biznesu w Chinach. Ich grzeczność nie jest tożsama z polską grzecznością. Prostym przykładem jest sytuacja gdzie mieszkańcy Europy są uczeni by jak najszybciej przechodzić do sedna sprawy, nie marnując cudzego czasu. Jeżeli ma się coś do powiedzenia należy to powiedzieć. W chińskiej kulturze wygląda to zupełnie inaczej.

Oto kilka użytecznych wskazówek dotyczących zachowania przy stole, bazujących na moich negocjacyjnych doświadczeniach dla polskich klientów w Chinach:

  • Nie dyskutuje się o interesach przy posiłku.
  • Pierwszy jeść i pić zaczyna gospodarz.
  • W celu okazania grzeczności dla innej kultury, należy spróbować każdego zaoferowanego dania i powiedzieć, że wszystkie są wyśmienite
  • Kobiety nie powinny palić lub pić alkoholu przy posiłku
  • Nie należy palić lub nie opuszczać stołu na papierosa dopóki nie zaoferuje tego gospodarz
  • Powinno się nauczyć używania pałeczek przed wyjazdem z Polski. Nigdy nie należy wbijać ich w posiłek tak aby stały pionowo. Przypomni to gospodarzowi o kadzidełkach, które są kojarzone z pogrzebem.
  • Należy uważać by nie upuścić pałeczek na ziemię, jako że uznawane jest to za przynoszące pecha.
  • Nie powinno się zjadać całego posiłku. Jeżeli się to zrobi, Chińczycy przyjmą, że gość nie dostał wystarczającej porcji i wciąż jest głodny.
  • Częste toasty nie są rzadkością. Mao tai (lub baijiu) jest typowym napojem alkoholowym o dużej mocy. Jeżeli nie mogą Państwo dotrzymać kroku (a z reguły lepiej nie dotrzymywać) należy przyłączyć się do toastów piwem lub innym napojem.
  • Picie alkoholu może pomóc Państwu zdobyć zaufanie lub szacunek, jako że Chińczycy wierzą, że alkohol pozwala ukazać się prawdziwej osobowości człowieka. Większość Polaków potrafi sporo wypić i dawać sobie dobrze radę, jednak nie powinno się być pijanym przy Chińczykach.
  • Podczas posiłków nie powinno się obracać ryby, tak by dostać się do znajdującego się na spodzie mięsa. Przesądy mówią, że prowadzi to do przewrócenia się statku do góry dnem.
  • Dawanie napiwków jest uznawane za obraźliwe, aczkolwiek praktyka ta staje się coraz bardziej popularna i akceptowana.

Podarowanie prezentu jest właściwą formą budowy związku z Chińczykami, jednak niezbędna jest wiedza co jest odpowiednim prezentem. Pewien obcokrajowiec podarował swojemu chińskiemu wspólnikowi zegar, nie wiedząc, że oznacza on „zakończenie" lub śmierć. Można sobie wyobrazić jakie były tego konsekwencje.

Czy wielu Chińczyków mówi po angielsku? Język jest największym wyzwaniem dla większości obcokrajowców odwiedzających Chiny. Miejscowi przeważnie znają tylko kilka wyrażeń po angielsku. Najlepiej zabrać ze sobą „rozmówki" (i wskazywać na właściwe słowa i chińskie litery) oraz poprosić obsługę hotelu o napisanie listy adresów dla taksówkarzy.

Przed wyjazdem do Chin warto poznać kilka podstawowych zwrotów. Dalekowschodni partnerzy biznesowi będą pod wrażeniem, ponieważ utożsamiają naukę chińskiego z zainteresowaniem swoim krajem. Będąc obcokrajowcem w Polsce, zawsze pozytywnie zaskakuję swoich klientów gdy próbuję się przedstawić po polsku (mimo, że polska wymowa jest bardzo trudna). Jeżeli są Państwo w stanie wymówić nawet kilka słów po Chińsku, pomoże to położyć trwalsze fundamenty pod relację biznesową. Oto kilka zwrotów (w nawiasie polska wymowa):

Nin hao ma (Nin hał ma) - Jak się masz?

Wo hen gaoxing ren shi nin (Ło hen gałsin ren szy nin) - Miło Cię poznać.

Wo shi bi de (Ło szy bi de) - Jestem Piotr

Wo lai zi bo lan (Ło laj tzy po lan)- Jestem z Polski.

Tai Gui Le (Taj guj le) - Za drogo.

Xie xie (Sie sie) - Dziękuję.

Qing zuo (Cing cło)- Proszę usiąść.

Zai jian (Ciaj cien)- Dowidzenia.

 
Podawanie ręki przy spotkaniach biznesowych stało się popularnym powitaniem, jednak czasami spotkają się Państwo z sytuacją, gdy Chińczycy pomijają to i od razu przechodzą do wymiany wizytówek. Interakcje między kobietami i mężczyznami nie powinny być przesadnie wylewne. Po podaniu ręki na powitanie, powinno się unikać kontaktu fizycznego takiego jak przytulanie lub całowanie w policzek. Jest dużo więcej zasad, które obcokrajowiec w Chinach powinien znać przed przystąpieniem do robienia interesów np. wymiana wizytówek, tematy, o których nie powinno się wspominać przy rozmowie, umiejętności potrzebne do wynegocjowania pożądanej ceny oraz zbudowania właściwego „Guanxi" z Chińczykami.

Wiele z chińskiej etykiety biznesu czerpie z ich podstawowych wartości kulturalnych, takich jak respekt dla wieku i pozycji oraz orientacja na cele grupowe raczej niż na indywidualne. W tym samym czasie Chińczycy mają niewielką wyrozumiałość dla przesadnej ekspresji emocji lub głośnego zachowania, przy dużej wartości i znaczeniu związków.

Przede wszystkim każdy importer powinien posiadać choć odrobinę wiedzy o Chinach i chińskiej kulturze biznesu, ponieważ znajomość właściwego protokołu i manier jest zdecydowanie kluczem do odniesienia sukcesu w długotrwałym partnerstwie z Chińczykami.

Więcej: ConnectAsia.pl


Jak odnaleźć i wybrać wysokiej jakości dostawcę z Chin.

Picture
_ Jak odnaleźć i wybrać wysokiej jakości dostawcę z Chin?  

Jeżeli jeszcze nie przenieśli Państwo swoich działań poza granice kraju czas najwyższy aby się nad tym zastanowić. Według zapowiedzi banku światowego, w związku z globalną recesją, wzrost PKB Chin wyniesie 6,5%. Osiągną one tym samym poziom, którego strefa euro, nawet ta sprzed kryzysu, mogłaby im tylko pozazdrościć.

Wiele firm, które dbają o koszty, już dawno pomyślało o tym by założyć fabryki w Chinach lub po prostu stamtąd importować. Jeżeli nie brali Państwo nigdy takiej możliwość pod uwagę, być może teraz, gdy dynamika produkcyjna Chin tak szybko się zmienia, nastał odpowiedni czas na podjęcie tych działań.

Według chińskiego Ministerstwa Handlu, w 2008 roku, prawie 640,000 zagranicznych firm otworzyło biura w Chinach, z całością inwestycji przekraczającą 810 miliardów dolarów amerykańskich. Wprowadzenie dużych ilości zagranicznego kapitału przyspieszyło proces industrialnej modernizacji Chin. Założenie wielu spółek joint venture, jak również bazujących całkowicie na zagranicznym kapitale doprowadziło do bezprecedensowego wpływu pieniędzy, połączonego z pojawieniem się zaawansowanego sprzętu. Poprawiło to w dużym stopniu zaawansowanie technologiczne i poziom zarządzania chińskich przedsiębiorstw. Jak poradzą sobie Chiny w 2009 w środku obecnego ekonomicznego „dołka"? Eksperci wierzą, że pakiet stymulacyjny o wartości 586 miliardów dolarów amerykańskich pomoże, poprzez wzmożone inwestycje w infrastrukturę, zwalczyć bezrobocie, które wzrosło w związku ze zmniejszonym eksportem. Wczesne kalkulacje mówią o utworzeniu w ten sposób ponad 40 milionów miejsc pracy w ciągu następnych dwóch lat.

Jeżeli nie jesteś gotowy na rozpoczęcie operacji w Chinach, outsourcing może być dobrym pomysłem. Jest on teraz na czołówkach wszystkich mediów, będąc gorącym tematem. Mimo to, w związku z niewielką wiedzą większości handlowców, dotyczącą poszukiwań odpowiednich dostawców w Chinach, kończą oni z produktem o złej specyfikacji, niskiej jakości, opóźnieniami w dostawie lub po prostu płacą zdecydowanie za dużo. Ci, którzy rozumieją jak rozpocząć handel z Chińczykami i później go kontynuować nie muszą borykać się z tymi problemami. Chciałbym zaproponować kilka sposobów poszukiwań i wyboru właściwego partnera biznesowego i dostawcy z Chin:

Strony B2B
Istnieje wiele witryn internetowych B2B, takich jak stworzona w Chinach Alibaba. Większość znajdujących się w niej firm istnieje naprawdę (poza sprzedawcami podróbek). Niestety, mimo iż Alibaba twierdzi, iż ich sprawdziła, nawet „złoci" dostawcy oraz członkowie trustpass niekoniecznie są tym za kogo się podają. W Polsce największą witryną B2B zajmującą się tematem importu z Chin jest BigChina.pl, która posiada trzy wersje językowe oraz szeroki asortyment produktów dla polskich importerów. Raporty weryfikacyjne dostarczane przez BigChina.pl są bardzo pomocne przy ocenie i wyborze właściwego dostawcy.

Chińskie targi handlowe
Targi kantońskie są największymi targami handlowymi w Chinach. W 2008 roku (sesja wiosenna) uczestniczyło w nich ponad 10,000 chińskich przedsiębiorstw. Komitet organizacyjny ustanowił wysoki próg dla chcących się przedstawić firm. Przykładem mogą być tu przedsiębiorstwa z branży tekstylnej. Tylko te mające obrót handlowy powyżej 3 milionów dolarów były dopuszczone do targów (to w przypadku firm z Chin wschodnich, te z zachodu miały limit ustawiony na poziomie 1 miliona dolarów). W związku z tym dostawcy, których spotkają Państwo na Kantońskich Targach Handlowych, są sprawdzeni i rekomendowani przez lokalne władze. Wielcy zamawiający zawsze znajdą idealnych dostawców na targach kantońskich. Jeżeli prowadzą Państwo mniejszą firmą, proponowałbym wybieranie małych, jednak szybko rozwijających się, partnerów, zamiast wielkich korporacji. Wielcy kupcy, tacy jak Wal-mart, Target itp., są priorytetami na liście wielkich dostawców. Interesy mniejszych kupców są pomijane w przypadku gdy brakuje mocy produkcyjnych do wypełnienia zamówień w okresie szczytu. Z kolei w małych firmach o wszystkich dba się z tą samą starannością. Innym powodem dla którego polecam mniejszych, lecz wysokiej jakości, dostawców z targów kantońskich, jest ich szybkość reakcji na Państwa zapytania i uwagi, co jest niezwykle istotne, szczególnie w przypadku skomplikowanych zamówień. Mój polski klient był pod ogromnym wrażeniem gdy zabrałem go na targi kantońskie w zeszłym roku

Wyszukiwarka internetowa
Polecam używanie wyszukiwarek internetowych takich jak Google i Baidu w celu znalezienia dostawców z Chin. Należy uważnie wpisywać frazę by uzyskać interesującą nas listę. Wielu dostawców prowadzi kampanie reklamowe pay per click na Google i Baidu, w związku z czym ich reklama pojawia się obok wyników wyszukiwarki. Reklamy PCC są dosyć nowe w Chinach więc pionierskie firmy stosujące tę metodę są na pewno warte Państwa uwagi.

Organizacja branżowa
Zawsze dobrym pomysłem jest przeszukanie strony internetowej organizacji danej branży lub kupno ich publikacji w celu poszukiwań wiarygodnych dostawców i kupców.

Wiele osób powtarza „chińskie produkty są niskiej jakości". Nie zdają sobie sprawy z tego ile towarów jest produkowanych w Chinach. Mój aparat fotograficzny powstał w Chinach, mój telefon powstał w Chinach, mój komputer powstał w Chinach, cały świat produkuje i sprowadza z Chin. Wielu Europejczyków mówi „nie jedź do Chin", czego powodem jest brak znajomości tamtejszych realiów i umiejętności wyboru odpowiedniego dostawcy. Wciąż jest wiele okazji do odnalezienia niszowych rynków i zbudowania swojego biznesu wspólnie z Chińczykami.

Z wielu powodów teraz jest właściwy czas na importowanie jakościowych produktów z Chin, obniżkę kosztów operacyjnych oraz, dzięki temu, cieszenie się większym zyskiem. Pierwszym pytaniem jest: „Czy są Państwo gotowi na Chiny?"

Więcej: ConnectAsia.pl

Chiński bubel czy zła kontrola jakości ?

Picture
_Chiński bubel czy zła kontrola jakości?
 
Łatwo jest narzekać, że chińskie produkty są niskiej jakości, ale czy nie przycisnąłeś Chińczyków zbyt mocno by uzyskać niższą cenę, ignorując kontrolę jakości? Inspekcje w Chinach nigdy nie są łatwe, jeżeli jednak masz swój własny system i procedury, ułatwi Ci to życie. Poniżej kilka rad jak otrzymać lepszą kontrolę jakości w Chinach.  

Określ swoją kopię wzorcową dla chińskiej fabryki

Kopie wzorcowe są przedmiotami, do których powinna odnośić się fabryka, Twoja firma i każdy szukający szczegółów.

Specyfikacja Produktu: Upewnij się, że masz bardzo szczegółową specyfikacje każdego produktu. Stwórz formę, która jest przesyłana z Twojej firmy przy każdym zamówieniu, tak by dostawca wiedział jakiej specyfikacji wymagasz. Nie pomijaj żadnych szczegółów. Ich brak w zamówieniu oznacza, że dajesz fabryce w tym względzie wolną rękę i wolny wybór. Jeżeli są jakiekolwiek wątpliwości, możesz dopisać: "wszystkie pozostałe szczegóły takie jak w zatwierdzonej próbce". Nie dawaj fabryce możliwości wyboru jeżeli nie są Twoim zaufanym współpracownikiem.

Gotowość materiałów graficznych: Upewnij się, że dostarczasz przejrzyste materiały graficzne dotyczące produktu, artworków na pudełko, instrukcji obsługi oraz kartonu eksportowego. Fabryka nie może produkować bez otrzymania informacji na temat opakowania. Nie naciskaj na produkowanie towaru i przechowywanie go niezabepieczonego w magazynach, jako że bez opakowania może on ulec uszkodzeniu.

Zatwierdzone próbki: Upewnij się, że zamówiony towar jest produkowany zgodnie z zatwierdzoną próbką. Wspomnij o tym na zlecieniu zakupu (PO) powolując się na konkretną datę, w której próbki były oceniane. Gdy inspekcje jakości sa zakończone, to oraz pisemne zamówienie będą potrzebne do porównania z ostatecznym produktem.

Inspekcja Produkcji

Początkowa Inspekcja Produkcji: Ma miejsce gdy 0 - 20% produkcji zostało ukończonej, co pozwala na natychmiastowy wgląd w przygotowania fabryki oraz możliwe problemy, jako że wciąż jest wystarczająco dużo czasu na dokonanie poprawek.

Inspekcja w Czasie Produkcji Ta inspekcja powinna być w stanie ustalić problemy z produkcją w trakcie jej trwania. Dostarcza uszczegółowiony raport na temat harmonogramu produkcji, jej stanu oraz analizę wykorzystywania surowców.

Ostatnia Kontrola Wyrywkowa: Reprezentatywna ilość próbek, bazująca na standardzie AQL, jest wyciągana z magazynów i kontrolowana ze szczególnym uwzględnieniem bezpieczeństwa produktu, jakości, wykonawstwa, funkcji, kolorze oraz innych.

Skorzystaj z kontroli jakości. Znajdź profesjonalistów, którzy będą dbali o Twój spokojny sen.

Szkolenie

Dobre przeszkolenie inspektorów jakości jest tak ważne jak powyższe kroki. Musisz z nimi współpracować, tak by zrozumieli na czym polega ten system, jak działa oraz, co najważniejsze, kiedy zadawać pytania. Zdarzą się przypadki gdy coś nie jest w 100% doskonałe, a wtedy będą oni musieli podjąć decyzję. Oczywiście ważne jest określenie kiedy to menedżer musi się pojawić by samemu określić stotunek firmy do produktu. Stwórz bibliotekę przykładów oraz ilustracji do przeglądu. Spędź czas ze swoimi kontrolerami i pozwól im zaoferować swoje opinie. Gdy jesteś pewien, że poradzą sobie sami, pozwól im na to. Menadżer może się pojawić z niezapowiedzianą wizytą na juz trwającej inspekcji, oferując radę, pomoc oraz uzyskując feedback od chińskiego dostawcy. Zdziwisz się jak twardzi i staranni są inspektorzy, jeżeli spędzisz czas na ich wyszkoleniu.

Znajdź dobrą fabrykę w Chinach

Jeżeli chcesz zbudować długotrwałą więź z fabryką sugeruję wykonanie jej audytu. Bazując na jego raporcie uzyskasz większą pewność co do jej możliwości produkcyjnych, standardów pracy, itp. Jeżeli fabryka, z którą chcesz współpracować nie zgadza się na powyższe kroki lub znajduje wymówki by ich nie wypełnić, zakończ swoją współpracę z nimi. Siła woli potrzebna by odejść od dostawców niespełniających Twoich norm jakościowych jest niezbędna dla przyszłości Twojego biznesu. W Chinach jest masa fabryk głodnych biznesu, dostarczających produkty wysmienitej jakości.

Więcej: ConnectAsia.pl


Twój Partner w Chinach

Picture
_CTS SUIFENG INT'L

Kontakt w Polsce
Email: info@fcslogis.com
Mob.: 0048 668 617 068

Siedziba firmy
20 Hetai Road, Baiyun, Guangzhou (Canton) 510440, Guangdong Province, China

info@fcslogis.com

Mob: 0086 139 2625 0504
Tel: 0086 20 61197388
QQ: 871585917



Aktualności targowe

HKTDC Exhibitions and Conferences

Picture
_HKTDC.com

Sourcing Fairs by Global Sources

Picture
_Tradeshow.globalsources.com

Alibaba.com Trade Show Center

Picture
_Tradeshow.alibaba.com


Powered by
Photos used under Creative Commons from Robert S. Donovan, bsterling
  • Strona główna
    • Rynek Chiński Blog
    • Aktualności
  • Aliexpress
    • Aliexpress od A do Z >
      • Jak płacić za zakupy Aliexpress
    • Aliexpress.com >
      • Festiwal zakupów Aliexpress 2015
      • Singles Day Shopping Festival 2014
      • Kupuj na Aliexpress.com
      • Zakupy online na Aliexpress.com
      • Promocje Aliexpress
      • Kupony rabatowe Aliexpress
    • Aliexpress odzież damska >
      • Aliexpress Sukienki
      • Aliexpress torebki
    • Aliexpress elektronika >
      • Aliexpress telefony
      • Aliexpress Xiaomi
    • Aliexpress dom i ogród
    • Aliexpress narzędzia >
      • Aliexpress narzędzia Deko
    • Aliexpress odkurzacze >
      • Aliexpress odkurzacz robot
    • Aliexpress zabawki
  • Import z Chin
    • Co warto importować z Chin
    • Inspekcje w Chinach >
      • V Trust Inspekcje w Chinach
    • Odprawa celna
    • Katalogi produktowe
    • Kupuj w Chinach
    • Co warto sprowadzać z Chin >
      • Systemy alarmowe >
        • Wolf Guard
      • Wyposażenie taktyczne >
        • Leison
      • Ekrany LED >
        • Absen
      • Maszyny z Chin >
        • Etpack
        • Owijarki do palet z Chin
        • Wiązarki z Chin
        • Zaklejarki z Chin
        • Zgrzewarki z Chin
        • Kartoniarki z Chin
        • Maszyny pakujące z Chin
        • Wózki magazynowe z Chin
      • Wyposażenie sklepów i marketów >
        • Koszyki sklepowe
        • Wózkie sklepowe
        • Haki ścienne
      • Drony
      • Taśmy klejące
      • Ręczniki
      • Rękawice lateksowe
      • Powerbanki >
        • Artykuły BHP
      • Akcesoria meblowe
      • Elektronika z Chin >
        • Smartfony, fablety i tablety
      • Zabawki
    • Chińscy producenci
    • Odzież z Chin >
      • Odzież damska
      • Odzież męska
      • Bielizna >
        • Bielizna z Chin
      • Skarpety i rajstopy >
        • Rajstopy i legginsy
      • Obuwie
      • Markowe obuwie z Chin >
        • Jiesi
      • Tekstylia
      • Hurtownia chińska >
        • Przedstawicielstwo
    • Zakupy hurtowe z Chin
    • Markowe produkty z Chin >
      • 100 Chińskich Marek Odzieżowych
    • Co warto kupować w Chinach
  • Eksport do Chin
    • Katalog polskich eksporterów
    • Kupcy
    • Rynek spożywczy w Chinach
    • Polski eksporter
    • Marketing eksportowy >
      • Promocja eksportu
      • Pozycjonowanie
      • Mobilna wersja strony www
      • Marketing w Chinach
      • Darmowy kreator stron www
    • Kupcy z Chin
    • Internacjonalizacja firm >
      • Umiędzynarodowienie
    • Doradztwo eksportowe
    • Wejście na rynek chiński >
      • Plan rozwoju eksportu
    • Finansowanie projektów eksportowych
    • Polskie produkty w Chinach >
      • Produkty mleczarskie >
        • Mleko
        • Jogurty
        • Sery
        • Serwatka
      • Produkty śniadaniowe
      • Akcesoria łazienkowe
      • Podłogi drewniane
      • Produkty mięsne
      • Produkty cukiernicze >
        • Słodycze
        • Czekolada
        • Produkty piekarnicze
      • Owoce i warzywa >
        • Owoce
        • Warzywa
      • Żywność ekologiczna
      • Produkty runa leśnego
      • Miód
      • Alkohole >
        • Wódka
        • Piwo
        • Cydr
        • Miód pitny
        • Wino
      • Napoje energetyczne
      • Meble
      • Bursztyn
      • Kosmetyki
      • Eksport usług
      • Co eksportować do Chin
    • Sprzedawaj online w Chinach
    • Sprzedawaj w Chinach i Hong Kongu
    • Przedstawicielstwo w Chinach
    • Wydział Promocji Handlu i Inwestycji w Szanghaju
    • Eksport do Chin krok po kroku
    • Chiny Handel
  • E-handel
    • Zakupy online na Aliexpress.com
    • Bongor Luss
    • Alibaba Group >
      • Alibaba.com >
        • Sprzedawaj na Alibaba.com
        • Sprzedawaj na Alibaba.com jako Gold Supplier
        • Kupuj na Alibaba.com
      • Taobao.com >
        • Taobao
      • Tmall.com >
        • Sprzedawaj na Tmall.com
        • Tmall
      • 1688.com >
        • 1688
      • Alipay.com
      • Jack Ma
      • Grupa Alibaba
    • Chiński e-handel >
      • Global Sources
      • Made in China
      • Global Market
      • Sprzedawaj online w Chinach
      • Rynek domen
      • Hity sprzedaży
      • Festiwal zakupów
      • Informacje e-commerce
  • TSL
    • Śledzenie przesyłki z Chin >
      • Śledzenie przesyłki Aliexpress
    • Baza firm TSL >
      • Agencje celne
      • Transport lotniczy
      • Transport morski
      • Transport kolejowy
      • Transport drogowy
    • Odprawa celna >
      • Należności celno podatkowe
      • Certyfikat pochodzenia
      • List przewozowy
      • Faktura handlowa
      • Taryfy celne
      • Incoterms
    • E-logistyka >
      • Kurier z Chin
      • Paczka z Chin do 2 kg
      • Szybkie przesyłki pocztowe z Chin
      • Przesyłki pocztowe z Chin do 2 tygodni
      • Przesyłki pocztowe z Chin najtaniej
      • Paczka z Chin o wadze pół kilograma
    • Transport i logistyka
  • Targi
    • China Homelife Show 2017 >
      • China Homelife Show 2016
      • China Homelife Show 2015
    • Targi w Chinach 2017
    • Targi w Chinach 2016 >
      • Targi w Chinach 2015
    • Targi chińskie
    • Export Products Trade Fair of Shandong China and Poland
    • Imprezy targowe w Chinach >
      • Targi China International Consumer Goods Fair (CICGF) 2015
      • Targi China International Agrochemical & Crop Protection Exhibition 2015
      • Targi Bauma China 2014
      • Targi FruVeg Expo Shanghai 2014
      • Targi Spożywcze FHC CHINA 2014
      • Targi w Kantonie >
        • Targi w Kantonie 2016
        • Targi w Kantonie 2015
        • Targi w Kantonie 2014
        • Targi w Kantonie Jesień 2014
    • Targi w Hong Kongu 2017
    • Targi w Hong Kongu 2016 >
      • Targi w Hong Kongu 2015
      • Imprezy targowe w Hong Kongu
    • Imprezy targowe >
      • Targi zabawek >
        • Education and Fun 2015
        • Targi dziecięce
      • Warsaw Expo >
        • Targi Techniki Pakowania i Opakowań Warsaw Pack
      • China Expo Poland >
        • China Expo Poland 2014
        • China Expo Poland 2015
      • Międzynarodowe Targi Turystyczne
      • Targi Mody Ptak EXPO 2014
      • Interior Made in China 2014 Targi Kielce
    • Misje handlowe
    • Katalog targowy
  • Chiny
    • Chiny Biznes >
      • WPHI w Szanghaju
      • Tłumacz języka chińskiego >
        • Tłumacze i tłumaczenie
        • Nauka języka chińskiego
        • Nauka języka chińskiego online
        • Szkoła Chińska w Warszawie
      • Doradztwo, szkolenia, konferencje >
        • Frieske Spark
        • Krasowski Wang
        • Forum >
          • I Forum Regionalne Polska Chiny
          • II Forum Regionalne Polska Chiny
          • Forum Regionalne Polska Chiny
        • Konferencja Polsko Chińska Rada Biznesu
        • Warsaw-Beijing Forum
        • Mój Start Up: Import z Chin
        • Chińska etykieta
        • Doradztwo i konsulting >
          • ConnectAsia
          • Managing The Dragon by Jack Perkowski
          • JFP Holdings Beijing
        • Prawo chińskie
        • Szkolenia i konferencje >
          • Invest in China 2014 Warszawa
        • Rejestracja firmy w Chinach
        • Pomysł na biznes z Chinami
      • Chiny Finanse >
        • Kursy walut
        • Tanie przelewy do Chin
        • Wymiana walut online
        • Rachunek Escrow
        • Ubezpieczenia eksportowe
        • Akredytywa
        • Forfaiting
        • Finansowanie >
          • Finansowanie projektów
          • Internacjonalizacja
          • Wsparcie internacjonalizacji
          • Dotacje eksportowe
          • Plan rozwoju eksportu
          • Środki na rozwój i promocję polskiego eksportu
          • Dofinansowanie misji
          • Dofinansowanie targów
          • Finansowanie udziału w targach
        • Finansowanie zakupów importowych
        • Prefinansowanie eksportu
        • Bank of China
        • ICBC
        • UnionPay
        • FinanceAsia
        • AsianInvestor
        • Fundusze azjatyckie
      • Gospodarka >
        • Chińskie firmy >
          • Haier
          • Huawei
          • ZTE
          • BYD
          • Lenovo
          • Xiaomi
          • Minmetals
          • Liugong
          • Tsingtao
      • Polskie firmy w Chinach
      • Chiny Biznes Wiadomości >
        • Rynki24.pl Archiwum >
          • Przewodnik po rynkach – Chiny
          • Biznes w Chinach
        • Chińskie Radio Międzynarodowe >
          • Chińskie Radio Międzynarodowe Blog
        • Chiny to lubię
        • GoChina
      • Polacy w Chinach
      • Chińczycy w Polsce
      • Polsko Chińska Izba Handlowa
    • Prowincje i miasta >
      • Zhejiang >
        • Yiwu Market
        • Yiwu
        • Hangzhou
      • Guangdong >
        • Kanton i okolice
        • Guangzhou
        • Shenzhen Fabryka świata
      • Szanghaj
      • Hunan
      • Pekin
      • Fujian >
        • Xiamen
      • Jiangsu
      • Specjalne Strefy Ekonomiczne (SSE) w Chinach >
        • Gdzie ulokować swój biznes w Chinach
    • Turystyka >
      • Bilety lotnicze
      • Biura podróży >
        • ACC Travel
      • Polskie placówki w Chinach
    • Życie codzienne >
      • Horoskop chiński
      • Księga przemian
      • Chiński Nowy Rok
      • Technologia
      • Kuchnia
  • Hong Kong
    • Biznes w Hong Kongu
    • HKTDC
    • Invest Hong Kong
    • Hong Kong Trader HKTDC
    • Hong Kong Informacje
    • Hong Kong w roku Świni
✕