Plan rozwoju eksportu do Chin
Wsparcie internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw 3.2 PO IR Program Operacyjny Inteligentny Rozwój 2014 - 2020
Internacjonalizacja działalności w ramach nowej perspektywy finansowej (2014-2020) uwzględniona została w ramach III osi priorytetowej Wsparcie otoczenia i potencjału innowacyjnych przedsiębiorstw, Priorytet Inwestycyjny 3.2 opracowywanie i wdrażanie nowych modeli biznesowych dla MŚP, w szczególności w celu internacjonalizacji. Szczegółowe informacje: http://www.poig.gov.pl Dlaczego warto eksportować do Chin
Chiny to największy rynek konsumencki na świecie. Wiele firm zachodnich jest już od lat obecnych na rynku chińskim, ale każdego dnia kolejne firmy rozpoczynają prezentację swoich produktów w Chinach. Co eksportować do Chin
Polskie firmy już eksportują do Chin swoje produkty, głównie produkty spożywcze. Polskie firmy mogą eksportować do Chin szeroką gamę produktów: - żywność przetworzona ( mleko w proszku, sery, napoje, słodycze ) - półprodukty spożywcze ( owocowe i warzywne, mięsne ) - żywność ekologiczna, - meble, - maszyny i urządzenia, - kosmetyki, - biżuteria i dobra luksusowe, - usługi, ProEksport pomoże Twojej firmie w Chinach
Udział w imprezach targowych w Chinach
Udział w targach w Chinach jest znakomitą okazją do prezentacji oferty produktowej Państwa firmy dla potencjalnych odbiorców w Chinach. W Chinach i Hong Kongu każdego roku odbywa się kilkanaście tysięcy imprez targowych. Na każde targi przychodzi kilkadziesiąt tysięcy potencjalnych kupców z Chin i często także spoza Chin. Targi to doskonała okazja do budowania i wzmacniania kontaktów z aktualnymi i nowymi partnerami, poznania nowych trendów, produktów, konkurentów. Targi, a także czas po targach to możliwość bezpośrednich spotkań i rozmów z potencjalnymi partnerami, z wystawcami i zwiedzającymi. Zapraszamy do udziału w targach branżowych organizowanych w Chinach. Targi branżowe w Chinach ze względu na specyfikę rynku chińskiego to najskuteczniejszy sposób nawiązywania kontaktów handlowych z chińskimi odbiorcami, ale także z potencjalnymi partnerami z całego świata. Oferujemy Państwu kompleksową obsługę na targach:
Prezentacja Państwa oferty produktowej na targach bez osobistego udziału Dla firm, które chcą zaprezentować swoją ofertę produktową na targach bez osobistego udziału ( bez udziału własnych handlowców czy przedstawicieli ), oferujemy możliwość prezentacji Państwa produktów na naszych stoiskach ( na wyłączność lub w grupie ). Ten rodzaj prezentacji minimalizuje koszt udziału Państwa firmy w wybranej imprezie targowej w Chinach ( koszty przelotów do Chin, koszty pobytu w Chinach Prezentacja produktów na naszych stoiskach jest znacznie tańszą formą prezentacji Państwa produktów w stosunku do kosztów osobistego udziału w targach zagranicznych. Oferujemy kompleksową prezentację Państwa produktów na targach na naszym stoisku:
Teraz Państwa firma nie musi wysyłać delegacji na wybrane imprezy targowe. Będziemy reprezentować Państwa interesy na wybranych imprezach targowych w Chinach. |
Priorytet inwestycyjny 3.2
3.2 opracowywanie i wdrażanie nowych modeli biznesowych dla MŚP, w szczególności w celu internacjonalizacji. Cel szczegółowy 5. Wzrost umiędzynarodowienia działalności przedsiębiorstw. Pozytywnym trendem jest zwiększenie aktywności polskich firm na rynkach zagranicznych. Poziom aktywności jest uwarunkowany wielkością przedsiębiorstwa, branżą lub sektorem, w którym działa. Jednocześnie wciąż konieczna jest realizacja działań, które ułatwią MŚP oferowanie produktów i usług na rynkach zagranicznych. W szczególności dotyczy to przedsiębiorstw innowacyjnych, gdyż poszerzenie rynków zbytu dla nowych produktów i usług wpływa na opłacalność działalności B+R+I. Dlatego też wsparcie z zakresu internacjonalizacji, realizowane w PO IR w ramach PI 3.2, skierowane jest do innowacyjnych przedsiębiorstw. Finansowanie koncentruje się na projektach, które skutkują nawiązywaniem przez przedsiębiorstwa kontaktów z zagranicznymi kontrahentami i inwestorami, w tym za pośrednictwem instytucji otoczenia biznesu. Ponadto realizowane są projekty systemowe, służące zapewnieniu dostępu do wiedzy na temat umiędzynarodowienia działalności MŚP oraz promujące tego typu działalność. Przykładowe typy projektów w ramach PI 3.2 Wsparcie internacjonalizacji innowacyjnych przedsiębiorstw. Finansowanie dotyczy projektów konkursowych i systemowych, obejmujących działania takie jak: - programy promocji, służące zwiększeniu dostępu przedsiębiorstw sektora MŚP do tradycyjnych oraz perspektywicznych rynków, ukierunkowane na sektory gospodarki o najwyższym potencjale eksportowym; - wsparcie instytucji otoczenia biznesu w zakresie działań przyczyniających się do internacjonalizacji MŚP (np. poprzez tworzenie partnerstw pomiędzy polskimi i zagranicznymi IOB, tworzenie narzędzi informatycznych promujących ofertę lokatorów IOB na rynkach międzynarodowych, udział IOB w imprezach o charakterze wystawienniczym i kooperacyjnym za granicą); - świadczenie na rzecz innowacyjnych przedsiębiorstw sektora MŚP specjalistycznych usług doradczych z zakresu internacjonalizacji (w tym m.in. coaching, mentoring, wsparcie firm w rozwoju działalności w wiodących zagranicznych IOB, wsparcie przedsiębiorstw w ubieganiu się o realizację zamówień publicznych za granicą, w poszukiwaniu zagranicznych inwestorów kapitałowych i kontrahentów); - prowadzenie kampanii informacyjnej, promującej podejmowanie działalności międzynarodowej przez MŚP; - zwiększenie dostępu do źródeł informacji na temat rozpoczynania i prowadzenia działalności gospodarczej za granicą oraz prowadzenie specjalistycznych szkoleń w formie e-learning’u; - prowadzenie badań wśród eksporterów i potencjalnych eksporterów oraz systematycznego monitoringu trendów na rynkach globalnych w zakresie specjalizacji. Typy beneficjentów - przedsiębiorstwa (MŚP), - instytucje otoczenia biznesu, - jednostki administracji publicznej, w tym ich jednostki organizacyjne, lub wyłonione podmioty odpowiadające za realizację działań o charakterze systemowym. Terytorialny obszar realizacji - cała Polska Planowane zastosowanie instrumentów finansowych Przewiduje się zastosowanie instrumentów bezzwrotnych (dotacje) oraz instrumentów finansowych. Poziom dofinansowania unijnego będzie wynosił 85 proc. (dla regionów mniej rozwiniętych) oraz 80 proc. dla Mazowsza. Ponadto podatek VAT w projektach dofinansowanych z Funduszy Europejskich będzie kosztem kwalifikowalnym, co oznacza możliwość jego refundacji. Planowane zastosowanie dużych projektów Wsparcie internacjonalizacji w ramach III osi PO IR będzie prowadzone głównie w trybie konkursowym, w związku z czym na etapie przygotowania programu nie jest możliwe określenie, czy dofinansowanie będzie kierowane na realizację dużych projektów. Więcej: Dotacje eksportowe |