Grupa Alibaba, największa na świecie grupa firm branży e-commerce otworzyła w Londynie biuro, które będzie zajmować się rozwojem interesów firmy na rynkach europejskich. Kolejne oddziały zostały otwarte we Włoszech, Francji i w Niemczech. Lokalne biura mają ułatwić europejskim producentom wejście ze swoimi produktami do Chin.
Alibaba Group to największa na świecie grupa firm branży e-commerce i m-commerce. To międzynarodowe platformy handlowe, serwis płatności online, e-logistyka i e-marketing, wsparcie IT dla sprzedawców online, branża filmowa, finanse i wiele innych . Po debiucie na giełdzie w Nowym Yorku w 2014 roku, Alibaba Group znalazła się w czołówce firm światowych, wyprzedzając takich potentatów e-handlu jak Amazon czy eBay. Grupa Alibaba próbowała swych sił na rynku europejskim po raz pierwszy dziesięć lat temu, gdy przez krótki czas prowadziła europejskie biuro w Genewie i w Londynie. Nie był to jeszcze jednak odpowiedni moment dla Grupy na rozwój biznesu w Europie. Od dwóch lat Grupa Alibaba krok po kroku realizuje plan wspierania sprzedaży produktów z rynków zagranicznych bezpośrednio do chińskich konsumentów. Pisałem o tym w NaTemta.pl w kontekście obecności polskich produktów na rynku chińskim, w tym polskich produktów mleczarskich dostarczanych poprzez platformy e-commerce Grupy Alibaba takie jak Taobao i Tmall. Marcin Nowak miesiąc temu Alibaba Group • Alibaba Group Grupa Alibaba, największa na świecie grupa firm branży e-commerce otworzyła w Londynie biuro, które będzie zajmować się rozwojem interesów firmy na rynkach europejskich. Kolejne oddziały zostaną otwarte we Włoszech, Francji i w Niemczech. Lokalne biura mają ułatwić europejskim producentom wejście ze swoimi produktami do Chin. Jack Ma Twórca potęgi Grupy Alibaba•Alibaba Group O Grupie Alibaba pisałem w NaTemat.pl już wielokrotnie. Alibaba Group to największa na świecie grupa firm branży e-commerce i m-commerce. To międzynarodowe platformy handlowe, serwis płatności online, e-logistyka i e-marketing, wsparcie IT dla sprzedawców online, branża filmowa, finanse i wiele innych . Po debiucie na giełdzie w Nowym Yorku w 2014 roku, Alibaba Group znalazła się w czołówce firm światowych, wyprzedzając takich potentatów e-handlu jak Amazon czy eBay. Grupa Alibaba próbowała swych sił na rynku europejskim po raz pierwszy dziesięć lat temu, gdy przez krótki czas prowadziła europejskie biuro w Genewie i w Londynie. Nie był to jeszcze jednak odpowiedni moment dla Grupy na rozwój biznesu w Europie. Od dwóch lat Grupa Alibaba krok po kroku realizuje plan wspierania sprzedaży produktów z rynków zagranicznych bezpośrednio do chińskich konsumentów. Pisałem o tym w NaTemta.pl w kontekście obecności polskich produktów na rynku chińskim, w tym polskich produktów mleczarskich dostarczanych poprzez platformy e-commerce Grupy Alibaba takie jak Taobao i Tmall. Lokalne biura firmy mają służyć lokalnych producentom w Europie w ułatwieniu dostępu do dużego chińskiego rynku i rosnącej grupy chińskich konsumentów z tzw. klasy średniej, szukających dobrej jakości produktów m.in. z Europy. Biura w Europie mają także za zadanie zidentyfikować najbardziej odpowiednie na rynek chiński produkty lokalnych producentów. Przykładowo chińczycy mają małą tolerancję na laktozę i producenci z Europy przygotowują produkty mleczne z mniejszą ilością laktozy z przez naczeniem na rynek chiński. Alibaba chce także pomóc europejskim sprzedawcom w sprzedaży w Chinach poprzez swoje platformy e-commerce takie jak Tmall Global, w logistyce produktów oraz ułatwieniu płatności online. Michael Evans, Prezes Alibaba Group powiedział: "Chińscy konsumenci poszukują wysokiej jakości, oryginalnych produktów światowych marek. Logicznym więc jest, że Europa jest najważniejszym dla nas rynkiem z jego różnorodnością unikalnych marek i wysokiej jakości produktami". Potwierdzeniem, że otwarcie biur Grupy Alibaba w Europie to konsekwentna kontynuacja polityki firmy w kierunku wspierania światowych producentów we wprowadzaniu ich produktów na rynek chiński jest podpisana we wrześniu umowa o współpracy Alibaba Group z niemieckim potentatem handlowym Metro Group, znanym w Polsce m.in. poprzez sklepy Media Markt czy Saturn. W ramach umowy z Grupą Alibaba, Metro Group rozpoczął sprzedaż niemieckich produktów na rynku chińskim poprzez platformę Tmall: metro.tmall.hk Alibaba Group Appoints Leaders to Run France and Germany country operations. Terry von Bibra to lead Germany and Sébastien Badault to lead France for Alibaba Group PARIS AND MUNICH, December 1 2015 – Alibaba Group (NYSE: BABA) today announced the appointment of Terry von Bibra as managing director of Alibaba Group Germany and Sébastien Badault as managing director of Alibaba Group France, effective immediately. The appointment of these two senior business leaders is another important milestone in Alibaba Group’s expansion in the European markets, a critical part of the company’s globalization strategy to serve as a "gateway to China" for international brands and businesses of all sizes. As a part of this international expansion and in order to better serve existing and future partners in Europe, the company will be opening country offices in Munich, Germany and Paris, France. The Germany and France offices will assist current partners and local brands, retailers and government partners who want to access the large and growing Chinese consumer class looking for high-quality international products and services. A "one-stop shop" for local business that will encompass the entire scope of Alibaba Group’s ecosystem, Alibaba’s France and Germany country offices will help identify the most suitable local products for the Chinese market, help merchants sell on Alibaba's platforms, assist with outbound and inbound logistics, and facilitate online payments for Chinese consumers and offline payments for Chinese tourists. “In Europe, our top priority is to engage with existing local partners and help European brands, retailers, small businesses and government partners understand the opportunities China offers and how Alibaba can help them access this market,” said Michael Evans, president of Alibaba Group. “We have hired strong leaders in Germany, France, Italy and the UK to connect the needs of local brands and merchants with the capabilities of our ecosystem. Both Terry and Sébastien have proven track records in successfully building teams and business capabilities for major international companies and we are thrilled to have them on board.” Terry von Bibra brings a wealth of experience in the global omnichannel and e-commerce retail sector to this new role. Prior to joining Alibaba, he was Chief Retail Officer Omnichannel for German department store chain Karstadt. He previously played a pivotal role in establishing Amazon in Europe where he led online marketing and business development. Terry has also held multiple roles within Yahoo!, including Managing Director of Yahoo! Germany, Vice President of Central Europe and Vice President Marketplaces for Yahoo! EMEA Sébastien Badault has been running French operations for international online and e-commerce brands for the past 15 years. As one of the first employees for both Amazon France and Google France, Sébastien drove sales and marketing teams to build local market share and enhance the online ecosystems for each organization. Most recently, he was responsible for the development of Google’s strategic customers in Southern Europe, Eastern Europe, Middle East and Africa as Global Account Director. Prior to joining Google, Sébastien held the role of European Business Development Manager for Amazon. Both Sébastien and Terry report directly to Michael Evans.
0 Comments
Leave a Reply. |
Chiny Biznes Handel Blog
Archiwum
December 2015
Kategorie
All
|